IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как един производител на веганска майонеза стигна до големите вериги?

Производителят първо трябва да се преформулира, за да отговори на стандартите за устойчивост на Whole Foods

11:41 | 24.10.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;Hampton Creek Foods</em></p>

Илюстрация: Hampton Creek Foods

Това е само едно малко бурканче майонеза без яйца по рафтовете на Whole Foods в САЩ, но пътят му дотам е гигантско начинание за Hampton Creek Foods - новостартирала компания, чиято амбиция е да разпространи екологично-чистия си вегански продукт в цялата страна, пише Businessweek.

Пускането на продукт в национален мащаб е огромно постижение за малка фирма, та макар и Hampton Creek, която има известни инвеститори като Бил Гейтс, Питър Тийл и Винод Кошла.

Една нова компания за хранителни продукти трябва да разбере как да набавя суровините си, да произвежда и да доставя много по-големи количества от изделията си, а за производителя на Just Mayo това означава четирикратно увеличение на работата. От 36 000 кг през последните две години продукцията се очаква да нарасне до близо 1,5 млн. в рамките на идните 12 месеца.

Двугодишната компания и 33-годишният ѝ шеф Джоф Тетрик до момента са произвеждали основно друг продукт - прахообразен заместител на яйца за печени изделия. Алтернативната майонеза обаче привлича вниманието на специалистите в някои магазини на Whole Foods. 

Въпреки че веригата от 336 супермаркета далеч не е най-голямата в САЩ, марката ѝ без съмнение ще даде много мощ на продуктите на малката Hampton Creek. От друга страна, с Whole Foods се работи много трудно, защото е децентрализирана и вместо трима души, които вземат решения, има 60.

Преди да увеличи продукцията си, производителят на майонезата първо трябва да се преформулира, за да отговори на стандартите за устойчивост на Whole Foods. Консервантът, който по-рано използва Hampton Creek - етилендиаминтетраоцетна киселина (ЕДТА) е в списъка с "неприемливи съставки" на веригата. Фирмата трябвало да измисли друг начин да удължи срока на годност на продукта си и така стига до лимона.

Трябвало да се намери и партньор с достатъчен капацитет за производство на големите количества, дистрибутор, разполагащ с подходяща техника за съхранение на изделията, както и суровини - и то не само съставките. До януари фирмата ще има нужда от 50 000 кашона, през изминалите две години Hampton Creek е използвала само 700. Стига се и до подробности като оформлението на опаковката и етикета, включващи благодарствено писмо с всяка пратка, както и рекламни тениски и шапки и промоционални табели.

В момента компанията влага много усилия в комуникационната си стратегия и маркетинга. Тетрик, който е веган, определя няколко теми: вкус (по-добър от Hellmann's), устойчивост (без тъжни пилета) и хранителни качества (без холестерол). Компанията се надява нейни съюзници като Humane Society да разпространят информация за майонезата на растителна основа. Разбира се, тук роля имат и медиите, за които Тетрик напоследък дава много интервюта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:09 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още