Базираната в германския Хаген търговска група Douglas иска да придобие френската верига за парфюмерия Nocibé и по този начин да се изкачи до номер две на френския козметичен пазар. Douglas вече се намира в ексклузивни преговори за покупката на Nocibé със собственика му Charterhouse Capital Partners, съобщиха от компанията в понеделник. Възможната цена за покупка според германския икономически всекидневник Handelsblatt е до 540 млн. евро. Самите компании не дават информация за това.
Douglas и Nocibé и днес са сред водещите доставчици на френския пазар на парфюмерия – на четвърто и съответно трето място. Заедно те биха имали общо 625 филиала и приблизително 4000 служители. Така компанията с един удар би станала втори по продажбите концерн в сектора, след принадлежащата към групата LVMH козметична верига козметика Sephora, като остави зад себе си сегашния подгласник Marionnaud. Двамата стоящи зад Douglas и Nocibe финансови инвеститори Advent и Charterhouse са близко до приключване на сделката, заяви още в петък близък до преговорите източник.
Френският вестник Les Echos съобщи още в петък, позовавайки се на запознати с темата източници, че Douglas и Nocibe са се споразумели за цената и за финансирането. Но според вестника в надпреварата се е включил и френският концерн за дялови инвестиции LBO. Стойността на веригата по прогнозни данни е между 500 до 550 млн. евро.
В дискусиите между Douglas и Nocibe сега приоритет имал въпросът как да се достигне до разрешението за сливане от страна на органите. Запознат с въпроса източник заявява пред Ройтерс, че Douglas и Nocibe може да се разделят с някои магазини, за да изчистят съмненията на органите по конкуренция.
Douglas бе придобит през пролетта от финансовия инвеститор Advent и основателя – семейство Креке, и бе свален от борсата. Компанията обяви за приоритетна цел експанзия чрез придобивания. Според по-ранни изказвания на председателя на Борда Манфред Кронедер компанията ще се стреми да стане лидер в сектора в Европа. За изпълнението на тази цел мениджмънтът ще разполага с до 500 млн. евро през следващите 5 години.
Към Douglas освен едноименната парфюмерия спадат и боледуващата верига книжарници Thalia, чиято реконструкция свлече през предходната финансова 2011/2012 година целия концерн в зоната на загубите, веригата за бижута Christ, веригата за сладкарски изделия Hussel и текстилната верига AppelrathCüpper.