Шведската компания за облекло Hennes & Mauritz (H&M) обяви във вторник, че сравнимите продажби през септември са паднали с 2%. Общият брой на всички продажби за същия месец се е увеличил със 7%.
Анализаторите очакваха сравнимите продажби да паднат с 2,3%, а общите да се покачат със 7,6%.
От втората най-голяма компания за модна конфекция на Стария континент завявиха още, че сезонни ефекти са намалили септемврийските продажби с близо 2 процентни пункта. На 30-и септември търговската мрежа на производителя е наброявала 3006 магазина, като за сравнение година по-рано те са били 2669.
Освен за силен ръст на печалбите през третото тримесечие компанията докладва и за увеличение на продажбите с 8% между 1 и 24 септември, въпреки негативните сезонни ефекти.
През септември миналата година компанията отчете ръст от 15% в общите продажби и 6%-ов такъв при сравнимите.
Главният изпълнителен директор на компанията Карл-Йохан Першон е оптимистично настроен за перспективите пред компанията, описвайки стартиралия през август онлайн магазин в САЩ като "много добре възприет от клиентите".
В понеделник акциите на H&M струваха по 271,10 шведски крони, спад от 4,30 крони или 1,56%, разпределени между 1,9 милиона акции.