Нетната печалба на модния бранд Prada за първите шест месеца се покачи със 7,6% до 412 млн. долара. Въпреки това цифрата остана под тази, която очакваха анлизаторите. Причината за това е поскъпването на еврото.
Заради разминаването с прогнозите акциите поевтиняха с около 2%. От началото на годината на борсата в Хонконг книжата са поскъпнали с 5%. А от първичното публично предлагане през юни 2008 г. до днес те почти са удвоили стойността си.
Старши анализаторът в China Market Research Group Джеймс Рой е оптимист за представянето на Prada. Добри резултати показват дъщерните й марки, особено в Китай. За последните шест месеца ръстът на продажбите там бе 20% и бият тези на конкурентите.
Той смята, че ръстът в търсенето на луксозни стоки в Китай ще забави своето темпо заради ефектите от антикорупционната кампания, която тече в момента и която е насочена срещу подаряването на луксозни стоки, защото това се смята за подкуп.
Според експерта добрите резултати Prada дължи на предпочитанията на потребителите в момента. Те се отказват да купуват марки, чиито модни линии са крещящи, с големи лога по дрехите, и се преориентират към такива, които са по-зрели и с които да усъвършенстват външния си вид. Ето защо Prada печели от тази тенденция заради изтънчеността си, независимо дали става дума за черната кожа или по-изчистеното лого.
За да разберете кои марки потребителите вече не харесват, какво ще бъде състоянието на пазара на луксозни стоки в Китай до края на тази и в следващите няколко години и как се представят акциите на компаниите в този сектор - вижте още коментари на анализатора Джеймс Рой във видеото на Bloomberg!