Упражняваният натиск от китайското правителство върху пазара на луксозни стоки удари глобалното производство на луксозни продукти. Въпреки това Burberry остава уверена в потенциала на развиващите се пазари. Това заяви главният изпълнителен директор на британската модна марка Анджела Арендс пред CNBC по време на Седмицата на модата в Лондон.
През изминалата година китайската комунистическа партия започна репресивни действия срещу луксозните стоки и показната екстравагантност. Правителството забрани организирането на частни пищни събития, както и телевизионните и радио реклами на скъпи стоки.
"Не само Burberry, цялата индустрия бе засегната", отбеляза Арендс в понеделник. "Burberry обаче е единствената компания, която ясно обяви проблемите на целия сектор", посочи още тя.
Британската модна компания изненада пазарите през септември миналата година с новината, че очаква продажбите и печалбите ѝ през 2012 г. да се забавят и да останат под предварителните очаквания. Азиатско-тихоокеанският регион обхваща значителна част от продажбите на Burberry – 37% от реализираните приходи в размер на общо 2 млрд. паунда през фискалната година, която приключи в края на март 2013 г.
Независимо от това Арендс е убедена, че търсенето на луксозни стоки в Китай ще расте въпреки неодобрението на властите.
"Това е новата мода и ние залагаме на нея. Мисля, че хората забравят, че през следващата година 100 млн. потребители ще излязат от тази страна и ще пътуват до водещите пазари по целия свят", каза още Арендс.
"Всичко е, за да се предложи на китайския потребител крайната услуга, където и се намира. Ето защо ние инвестирахме във водещи магазини в развиващите се пазари, така че да можем да ги обслужим по-добре", отбеляза още тя.
В интервю за CNBC след шоуто на Burberry Prorsum Spring Summer 2014 тя отбеляза, че бутиковата марка няма да промени стратегията си в развиващите се пазари, въпреки икономическия спад в региона.
"Ние не променяме стратегията ни най-малко. Стабилността печели състезанията. Все още сме много фокусирани върху инвестициите за растеж в развиващите се пазари и в марката", добави Арендс.