Пазарът на електронни цигари в САЩ набира все по-голяма сила. Очакванията са приходите от продажби на тютюневите изделия да се удвоят през тази година, достигайки 1,7 млрд. долара, според прогнозите на един от най-големите експерти в областта.
По думите на анализатора от Wells Fargo Securities Бони Херцог първоначалните оценки на американския тютюнев пазар показват, че продажбите на електронни цигари от традиционните търговски обекти през тази година вече са достигнали 700 млн. долара. Заедно с приходите от онлайн магазините – около 500 млн. долара, към момента общата сума надхвърля 1,2 млрд. долара.
Според експерта темпото на закупуване на тютюневите артикули ще се покачва до края на годината. "Очакваме общите приходи да достигнат 1,7 млрд. долара", отбеляза пред CBNC Херцог.
Въпреки че е оптимист за пазара на електронни цигари, тя посочи, че е "изненадана до известна степен" от това колко бързо продажбите са се увеличили.
Продажбите на електронни цигари в САЩ започнаха през 2007 г. И докато цената на опаковка от традиционните цигари може да достигне 15 долара в места като Манхатън, еквивалентно количество от електронния вариант струва около 1,50 долара по оценка на производителите.
"Преориентирането към електронните цигари основно е провокирано от по-ниските рискове за здравето, а освен това и от достъпността", отбеляза Херцог. Тя добави като плюс и възможността "електронния" тютюн да се консумира и на забранени за традиционните цигари места.
Въпреки положителната тенденция пазарът на електронни цигари все още остава далеч под този за традиционните тютюневи продукти, чиито продажби все още са оценявани на около 80 млрд. долара годишно.