Посетителите на ул. "Севил Роу" 10 в Лондон са посрещнати от снимки на сегашния Султан на Оман. По-навътре в магазина на шивашката компания Dege & Skinner, над рафт с копринени кърпички, виси малък портрет на принц Уилям. Има причина султанът да е изложен на по-видно място: половината от приходите на Dege & Skinner идват от клиенти извън Великобритания, като този дял непрекъснато нараства, пише Businessweek.
Магазините на "Севил Роу" се борят за оцеляване на един глобален пазар, където британските клиенти все по-често купуват стоки на италиански империи като Ermenegildo Zegna.
Dege & Skinner, първият производител на ризи по поръчка на улицата, през тази година предприе рекламна кампания за първи път в 148-годишната си история. Освен това фирмата започна да комуникира с потенциални клиенти чрез имейли. В момента на известната улица има около 17 шивашки ателиета, като около половината са там от повече от 50 г. Има и нова конкуренция от страна на фирми като Burberry Group, която предлага шиене на дрехи по поръчка в 70 от магазините си по целия свят.
Dege & Skinner - семейна фирма, основана през 1865 г., облича кадетите в Британската кралска военна академия, включително принц Хари и брат му Уилям. Управляващият директор на компанията Уилям Скинър прекарва три месеца годишно извън Англия, като организира ателиета в хотелски апартаменти в градове като Ню Йорк и Хюстън за проби с покана или пък индивидуални сесии за богати клиенти в Близкия изток и Азия.
Търсенето на костюми по поръчка изпреварва ръста на пазара на мъжки облекла като цяло основно благодарение на търсенето от клиенти в Азия, твърди анализаторът Ричард Пърк от Mintel. Парите обаче не се изкарват лесно. За ушиването на костюм за 3500 паунда са нужни два месеца, включително 55 часа труд и най-малко две проби.
Dege & Skinner не е единствената компания за шивашки услуги, която разчита на чуждестранни клиенти. Търсенето все по-често идва от страна на млади китайци, някои от които учат във Великобритания. Броят на купувачите от Близкия изток, особено от Катар, също се увеличава, а руснаците и украинците осигуряват силен пазар от повече от пет години.
Според Скинър тези клиенти търсят най-доброто качество, като предпочитат кашмир и коприна - материали, които могат да увеличат цената на един костюм до 11 000 паунда. Британците от друга страна обикновено избират класически костюми от вълнен или памучен плат.
За да засили търсенето на спортните си сака, ризи, вратовръзки и ръкавели и да привлече повече британци, Скинър скъсва с традицията и започва да изпраща имейл покани на изложенията на компанията, вместо да ги разпространява по пощата. Първата реклама на Dege & Skinner в издания като списания за езда в САЩ се появиха след повече от век на правене не бизнес основно чрез препоръки.