Втората най-голяма компания за модна конфекция на Стария континент - Hennes & Mauritz (H&M) обяви в четвъртък неочакван спад на продажбите си през юли, отбелязвайки първо понижение на месечна база от март насам.
Продажбите на шведската компания в магазините, отворени преди най-малко една година, са намалели с 1% спрямо година по-рано. Резултатът изненада анкетираните от Thompson Reuters експерти, които очакваха ръст от 1 на сто.
Общите продажби на H&M през третото фискално тримесечие са се повишили с 9% на тримесечна база, доближавайки се до предварителните прогнози за покачване от 10 на сто.
Компаниите за продажба на модни облекла и аксесоари са изправени през трудни времена в Европа, тъй като продължаващата икономическата нестабилност на континента прави потребителите твърде пестеливи в харчовете си за стоки, попадащи извън тези от първа необходимост. H&M остава под натиск и поради чувствителната конкуренция сред дрехите и аксесоарите от нискоценовия сегмент.
От H&M, чиято по-голямата част от бизнеса е в Европа, отказаха коментар по повод данните от четвъртък. Компанията отбеляза единствено, че към 31-ви юли е разполагала с 2 940 магазина в сравнение с 2 603 година по-рано.
В средата на юни главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон заяви, че новите колекции на H&M се продават изненадващо добре. Той обаче предупреди, че това може да се дължи на изместеното по-късно през годината търсене на летни стоки, което се забави с оглед на по-студените пролетни месеци.
Пазарната капитализация на компанията нарасна с близо 10 на сто от началото на календарната година. В днешната сесия на Стокхолмската борса акциите на H&M бележат отстъпление с 3 шведски крони, или 1,22%, търгувайки се за 243 крони за брой.
Шведската модна компания навлезе и на българския пазар в началото на март 2012 г. Към момента H&M има 5 магазина в София и 4 в страната. За първата си финансова година у нас компанията отчете продажби в размер на 120 млн. крони (13,9 млн. евро), определяйки резултатите си като „много добри“.