Най-големият в света производител на спортни стоки – германският концерн Adidas AG, обяви ръст на печалбите си за второто тримесечие въпреки спада на продажбите в Западна Европа, предава MarketWatch.
Нетната печалба на компанията е нараснала с 4,1%. От Adidas отчитат, че негативното представяне на пазарите в Европа е било компенсирано от добрите резултати в Китай и Латинска Америка.
Въпреки ръста на печалбите общите продажби на компанията са се свили с 3,8 на сто до 3,38 млрд. евро, оставайки под очакванията на анализаторите.
Проблемният в последните години бранд на компанията Reebok е отчел известно подобрение, покачвайки продажбите си с 5,7%. Изключвайки валутните ефекти, постъпленията на компанията са скочили с 11 на сто.
Продажбите на Adidas на северноамериканските пазари са се понижили с 3,8% през второто тримесечие, оставяйки компанията доста зад основния конкурент Nike Inc. Продажбите на Nike в региона от своя страна са отбелязали ръст от 12% за приключилото в края на май фискално тримесечие.
"Щатският пазар е на последно място по доходност за марката Adidas, като той държи ключа към стопяване на разликата с Nike", заяви преди оповестяването на резултатите анализаторът в Morgan Stanley Луиз Сингълхърст.
Негативните резултати на част от ключовите пазари по света принудиха Adidas да понижи перспективите пред продажбите си за текущата година. Германската компания вече прогнозира ръст с нисък до среден едноцифрен процент, изключвайки валутните ефекти, в сравнение с предишната си прогноза за увеличение със среден едноцифрен темп.
Същевременно Adidas покачи очаквания си брутен марж в диапазона 48,5-49% спрямо предишната оценка за 48-48,5%, основно благодарение на силните си темпове на растеж в развиващите се пазари.
Германският производител на спортни стоки, който държи 37% от футболния пазар в света, очаква с повишен интерес предстоящото световното първенство в Бразилия през следващата година. Компанията предвижда подобряване на пазарните настроения и прогнозира по-силно от средното четвърто тримесечие. Това накара производителят на спортни артикули да повиши прогнозната си нетна печалба за 2013 г. с 30 млн. евро до 920 млн. евро.