Вълната от промоции на закуски в заведенията за бързо хранене в САЩ напоследък накара редица клиенти на веригата Panera Bread да забравят за обичайната питка със сирене "Asiago", пише Businessweek. Компанията обяви, че продажбите на закуски в ресторантите ѝ са останали почти без промяна през тази година, като е налице съвсем леко понижение.
Закуските представляват около 20% от продажбите на Panera, като напоследък компанията пренасочва фокуса си върху рекламата на обяд и закуска. Хората като цяло предпочитат да консумират тези хранения в групи, което означава повече поръчки. Стратегията на Panera увеличи броя на изделията, продавани след 11 сутринта, с около 3% на тримесечие през последната година и половина. За жалост тези увеличения са за сметка на закуските.
В същото време редица конкурентни вериги насочват усилията си именно в този сегмент. McDonald's например пусна на някои места диетичния Egg White Delight McMuffin и McDonald's After Midnight меню, което предлага избор от закуски между полунощ и 4 сутринта.
Миналата година Taco Bell пусна сутрешно меню, а през пролетта въведе пробно Waffle Taco. Burger King през тази година добави към предложенията си нови специални кафета - а именно кафето привлича сутрешните клиенти повече от всичко друго.
За да се справи със спада на продажбите на закуски, Panera планира през третото тримесечие да засили маркетинга на храните, предлагани около времето за закуска, като рекламира например сандвича Breakfast Power с яйце, сирене и шунка.