Най-големият в света производител на часовници Swatch успя да отчете по-високи приходи от продажби и печалба през първото полувреме. Въпреки това растежът се охлажда забележимо. Между януари и края на юни приходите скачат с почти девет процента до 4,18 милиарда швейцарски франка (3,38 милиарда евро) спрямо предходната година, обяви Swatch. Нетната печалба е 768 милиона франка, със шест процента повече на годишна база.
Освен едноименните часовници портфолиото на групата включва множество скъпи марки като Breguet, Omega, Glashütte, Rado, Longines и Tissot. Публикуването на резултатите за първата половин година всъщност бе насрочено за средата на август, предава Ройтерс.
За втората половина на годината компанията очаква по-силен ръст на продажбите. "Ситуацията в Китай се нормализира", заяви главният изпълнителен директор Ник Хайек. Швейцарските луксозни часовници през последните месеци не се продаваха толкова добре на ключовия китайски пазар, както и преди, след като новото правителство започна битка срещу корупцията, която се изразяваше и чрез отказ от подаръци сред бизнес партньори.
Намаляващото търсене от Китай е важна причина за спадащото темпо на растежа на изключително успешната група. Но сега в Китай отново има ръст, основава Хайек оптимизма си за втората половина на годината. И британският пазар се възстановява, докато американският пазар се развива като цяло добре. "Ако доларът поскъпне малко и ние имаме достатъчно стока в складовете на Harry Winston, брутни продажби от девет млрд. франка са абсолютна възможност", каза той. През миналата година Swatch отбеляза рекордни продажби с увеличение от 14 на сто до 8,14 милиарда франка.
Swatch придоби Harry Winston в края на март. Покупната цена е в размер на до 750 милиона долара в брой. Освен това лидерът на пазара на часовници ще поеме и дълговете на американската компания на стойност до 250 млн. долара. Американският бижутер обаче поне досега нямаше достатъчно бижута и часовници, за да обслужи всичките си клиенти. Затова Хайек иска сега спешно попълване на складовете в магазините.
Разходите, свързани с придобиването, високи разходи за маркетинг и инвестиции в нови продукти, като например механичен пластмастмасов часовник Swatch са натиснали оперативния марж през първата половина на годината до 22,7% (предходната година: 24,5%) заяви още Swatch. През силната втора половина на годината според Хайек маржът може да се възстанови до 24-25 на сто.
Инвеститорите реагираха на данните с покупки. Акцията поскъпна с 3% до 545,5 франка, докато индексът на сектора „потребителски стоки“ остана непроменен.
преди 11 години Стой та гледай - тя сега почва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар