Да гледаш филм в киносалона в миналото бе истинско преживяване - екрани с размера на дневната, оглушителен звук от всички страни и кофи с пуканки, напоени с химикали с дъх на масло, до които нямаш достъп у дома.
Естествено, системите за домашно кино съществуват от доста време, но бяха достъпни само за богатите киноманиаци. След това обаче се появиха 70-инчовите плазми и услугите по заявка, което доста засили конкуренцията, пише в свой анализ по темата BusinessWeek.
В опит да привлече феновете на киното в салоните си AMC Theaters обяви, че експериментира с една нова тактика: имитиране на домашното гледане на кино. Веригата в момента ремонтира няколко от салоните си в САЩ и инсталира луксозни големи фотьойли и седалки, които могат да се резервират предварително, така че на зрителите да не се налага да седят на първия ред. "През следващите 2-3 години очакваме близо половината от обектите ни да бъдат ремонтирани", заяви говорителят на компанията Райън Нунан.
Осъвременяването идва в момент, в който продажбите на кинобилети в САЩ продължават да падат. Миналата година кината са продали общо 1,3 млрд. билета, което е по-добре от 2011 г., но представлява спад спрямо 1,5 млрд. билета преди десетина години.
За да се компенсира по-малкия брой на клиентите си, цените на билетите през последните 10-ина година бяха увеличени с около 1/3. Средно в момента те са по 8 долара. В някои градове и за по-скъпите 3D филми те обаче струват близо 20 долара.
AMC не е първата компания, която се опитва да създаде по-луксозно преживяване на клиентите си. Всъщност има вериги, които предлагат удобни фотьойли от години. По-малката ArcLight Cinemas в Южна Калифорния е една от тях. Освен това в киносалоните ѝ има кафенета и барове. В определен смисъл AMC дори копира самата себе си; през 2010 г. тя пусна няколко от т.нар. "dine-in" кина, където се предлагаха фотьойли и непретенциозни ресторанти. Билетите за този тип забавление обаче достигат 25 долара, а според AMC нововъеденията ѝ в момента няма да повлияят на цените.