Втората най-голяма компания за конфекция в Европа, шведската Hennes & Mauritz (H&M), е отчела през юни ръст на приходите в местна валута от 13% в сравнение със същия месец година по-рано, предава Ройтерс.
В по-голямата си част увеличението се дължи на по-голям брой магазини. Така броят на клоновете на шведската модна група се увеличи до 2926, след като към края на юни 2012 г. броят им бе 2596.
На сравнима база приходите от продажби на конкурента на Inditex (Zara) са се увеличили с 3%. Тук се отчитат само продажбите в разглеждания период в магазините, отворени преди повече от една година и достигнатите през интернет и каталожния бизнес клиенти.
По този начин базираната в Стокхолм компания бе в състояние да продължи постигнатата през април (ръст от 1%) и през май (стагнация) стабилизация след свързаните с лошото време загуби при сравнимите продажби през първите три месеца на тази година.
H&M вече разкри, че има ръст от 14 на сто в първите 17 дни на юни, което говори за един здравословен старт на фискалното трето тримесечие, след като нежеланието на потребителите да пазаруват на основния пазар в Европа, доведе до по-мрачни прогнози от планираното и по-голям спад на печалбата от очакваното през второто тримесечие.
Главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон заяви тогава, че новите линии са се продавали изненадващо добре до момента през юни. Но той предупреди, че това може да се дължи на голямото търсене, след като студеното време задържа пролетното пазаруване, а не на увеличение на основното търсене.
Компаниите за облекло са изправени пред трудни времена в Европа, тъй като икономическата криза и несигурните перспективи карат потребителите да са сдържани в покупките си, а H&M се сблъска с нарастваща конкуренция в ниския ценови сегмент.
H&M, която развива по-голямата част от дейността си в Европа, не пожелава да коментира по-подробно данните си в понеделник.
Акциите на компанията, които отчитат спад от 3% на годишна база, но от началото на годината са поскъпнали със 6%, се търгуват на стойност 238,30 крони, или ръст от 0,46% за деня. По този начин стойността на компанията надвишава 22,8 пъти прогнозната печалба за 2013 г. Същевременно съотношението P/E на конкурента Inditex е 23,4, показват данните на Thomson Reuters.
В България H&M влезе през март 2012 г. и в момента има 9 магазина в страната, от които пет са в София. Шведската компания обяви продажби в размер на 120 млн. шведски крони (13,9 млн. евро) от дейността си през първата финансова година България.