Бутиците и ресторантите по Монмът Стрийт в лондонския квартал "Ковънт Гардън" пустеят рано в сряда сутринта, с изключение на опашката от 11 души пред кафето на Monmouth Coffee Company.
"През последните няколко години замених лошото кафе с хубаво кафе", обяснява 35-годишният спортен консултант Холи Уудфорд, докато отпива от капучиното си за 2,6 паунда на една от масите в кафенето. В дома си в Айдфорд на 2 часа и половина югозападно от британската столица Уудфорд си прави собствено капучино с кафе на Monmouth и машина за еспресо на De'Longhi за 400 долара, пише в свой материал Bloomberg.
Именно подобен ентусиазъм е превърнал Джузепе Делонги, основателят и президент на De'Longhi SpA, в милиардер. Акциите на италианската компания, която е третият по големина производител на кафе машини в Европа по размер на продажбите на дребно, са поскъпнали с над 250% от края на 2007 г. насам, увеличавайки нетната стойност на фирмата до поне 2 млрд. долара. Делонги държи 67% от компанията и никога не се е появявал в международни класации на милионери и милиардери.
Благодарение на нарастващото търсене на висококачествени кофеинови продукти в световен мащаб акциите на фирмите от бранша бележат повишение от 10 години насам и се радват на бичи пазар, а продажбите на кафе машини за домашна употреба през 2012 г. достигнаха обем от 6,7 млрд. долара, или с 47% повече в сравнение с 2007 г., сочат данни на лондонската изследователска компания Euromonitor International.
"Пиенето на качествено кафе се превърна в избор на начина на живот", каза Дейвид Вийл, изпълнителен директор на браншовата организация Speciality Coffee Association, базирана в Есекс, Англия. "Хората, които се наслаждават на чаша добро кафе, искат да пренесат това изживяване и в дома си, и това използват компании като De'Longhi".
Италианският концерн започва да продава кафе машини през 1990 г. В момента фирмата предлага над 150 модела, като цените варират от под 200 долара до над 3000 долара. Моделът "Primadonna Exclusive", който на сайта на De'Longhi се предлага срещу 3240 долара, има функция за загряване на две чаши и цветен чувствителен на докосвания екран.
Подобни скъпи модели, наред с устройствата Nespresso, помогнаха на De'Longhi да увеличи бизнеса си с кафе машини до 597 млн. евро или 39% от общите приходи през 2012 г. в сравнение с дял от едва 10% през 2002 г. На другите кухненски уреди, като роботи, чайници и тостери, се падат 37% от приходите на компанията в сравнение с обема от 34% през 2002 г.
Около 64% от приходите на De'Longhi за 2012 г. произхождат от Европа. В същото време италианският производител търси възможности за разширяване и на нововъзникващи пазари. Според Фабио Делонги, син на Джузепе Делонги и главен изпълнителен директор на дружеството, кафе машините ще продължат да са "основен двигател" на растеж.
"Кафето е продукт, с който много хора се отъждествяват", заяви той в интервю за Financial Times през януари. "В момента се продават по около 50 млн. кафе машини годишно и е абсолютно възможно този брой да се удвои в рамките на следващите 10 години", допълни той. Без съмнение De'Longhi ще държи голям пай от този пазар.
преди 11 години Предпочим Philips Saeco..Ако търсите качествена кафе машина за домашни условия.. това е марката.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар