Британската модна дизайнерка Вивиан Уестууд обяви, че няма планове да разширява присъствието си в Китай и защити високите цени на произведенията си като начин да се насърчат потребителите да купуват по-малко дрехи, предаде Ройтерс.
Уестууд, която започна да продава дрехи в Лондон през 1960-те години и в момента има магазини в 15 държави, заяви, че в момента прави оценка на компанията си, дейностите и целите ѝ.
Дизайнерката, която е активист за опазване на околната среда, заяви, че вниманието ѝ е насочено към веригата на доставките, започвайки от материала, използван за направата на протестните тениски, превърнали се в запазена марка на ревютата ѝ. Материалът е най-вече от Перу. Той е органичен и не е вреден.
Уестууд направи изявлението си на ревю в Милано, където показа колекцията си пролет/лято 2014 г. Някои от моделите носеха тениски в подкрепа на редник Брадли Манинг от американската армия, обвинен, че е изпратил десетки хиляди класифицирани документи, видео клипове и други данни на WikiLeaks.
Темата на ревюто бе романтичната идея за Индия. Тя е избрана от съпруга и творчески директор на Уестууд Андреас Кронталер. Манекените дефилираха с шалвари, кафтани, големи огърлици и военни барети.
Уестууд, облечена в сива рокля с пайети, която е носила и преди, изрази надежда, че и други модни икони като британската кралица Елизабет и херцогинята на Кембридж Кейт Мидълтън също ще обличат дрехите си повече от веднъж.