IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Париж ще се учи как да е по-мил към туристите

Брошура от шест страници съдържа поздрави на осем езика и съвети за навиците на харчене и културните обноски на различни националности

15:12 | 23.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Париж трябва да се постарае повече да привлича посетители, особено от нововъзникващите икономики. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Париж трябва да се постарае повече да привлича посетители, особено от нововъзникващите икономики. Снимка: Ройтерс

Париж - един от най-посещаваните градове в света, но и едно от местата, известни с грубото си отношение, стартира кампания за подобряване на репутацията си и по-добри обноски към гостите си, пише Ройтерс.

Сервитьорите, таксиметровите шофьори и продавачите във френската столица често се държат нелюбезно и не говорят чужди езици, твърдят местните туристически власти, които раздават ръководство с насоки за по-добър етикет.

Книжката от шест страници, озаглавена "Говорите ли туристически?" съдържа поздрави на осем езика, вкл. немски, китайски и португалски, както и съвети за навиците на харчене и културните обноски на различните националности.

"Британците обичат да се обръщаш към тях на първо име", се обяснява в указанията. Италианците пък държат да се здрависват, а американците трябва да бъдат убеждавани за цените.

За китайците, които са най-бързо разрастващата се категория туристи в Париж, ръководството твърди, че са луди по пазаруването, както и че "просто една усмивка и поздрав на родния им език напълно ще ги задоволи".

Франция е водещата дестинация за международен туризъм в света, като миналата година Париж е бил посетен от 29 млн. души. Туризмът осигурява 1 от 10 работни места в региона. Търговската камара и регионалният туристически комитет в Париж обаче предупреждават, че все по-силната конкуренция от по-приятелски настроени градове като Лондон е знак, че Париж трябва да се постарае повече да привлича посетители, особено от нововъзникващите икономики.

От диплянката са раздадени около 30 000 копия, основно на таксиметрови шофьори, сервитьори, мениджъри на хотели и продавачи в главните туристически райони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още