Италианската модна къща Prada SpA обяви днес, че продажбите ѝ за първото финансово тримесечие, приключило на 30-и април, са нараснали с 14%, запазвайки тенденцията към забавяне спрямо звездните резултати от миналата година, съобщи MarketWatch.
Собственикът на едноименния бранд, както и на Miu Miu, Car Shoe и Church's, отчете продажби от 782,3 млн. евро. Ако се изключат ефектите от преизчисляването на валутите, продажбите са нараснали с 15,2% благодарение главно на разрастващата се магазинна мрежа на компанията.
Нетната печалба през тримесечието също е нараснала с 14% до 138,2 млн. евро.
Макар че бизнесът на базирания в Милано луксозен бранд продължава да процъфтява, ръстът на приходите се е забавил значително през последните месеци. През четвъртото тримесечие на миналата година Prada отчете ръст на продажбите от 16% на годишна база, което е под половината от средното нарастване с 35%, регистрирано през предходните 9 месеца.
Доскоро компанията бе сред малкото производители на луксозни стоки, които опровергаваха тенденцията за свиване на потребителските разходи за луксозни стоки. Заедно с френския си конкурент Hermes International SCA тя продължаваше да се разраства на фона на неотслабващото търсене в горния пазарен сегмент на луксозните стоки, особено от страна на китайските купувачи, дори при положение, че брандове с по-широка популярност започнаха да демонстрират забавяне на ръста на продажбите.
Prada обаче вече е изправена пред същата слабост, особено на вътрешния за нея италиански пазар, където през първото тримесечие на финансовата ѝ година продажбите са намалели със 7,9%.
Приходите на други ключови пазари като САЩ и Китай обаче остават силни. Продажбите в азиатско-тихоокеанския регион с изключение на Япония са скочили с 25%, а на американския континент – с 23%.