Много от традиционните търговци на дребно се опитват да се преместят и онлайн. Но все още съществуват пречки и те се грижат за това, ключовата дума Omnichannel често да е само един термин, изпразнен от съдържание. Търговците на дребно "не са готови", казва Афаназиева. "Качеството на обслужването не е сравнимо с това на чисти онлайн продавачи като Net-A-Porter и Asos."
„Традиционните търговци на дребно трябва да се съсредоточат върху нещо, в което досега сайтовете не са толкова добри – преживяването при пазаруване“, смята Натали Тео, моден редактор и стилист в модния сайт Dressipi. Такъв пример е Topshop на Oxford Street в центъра на Лондон. "Това е свят сам по себе си: мога да си оправя ноктите, косата си, мога да получа дори нова татуировка. Това е обещанието да получа нещо допълнително", казва тя.
Много търговци предлагат подобни преживявания – като пробване и заплащане на каса. Така например японската верига Uniqlo представи в Сан Франциско т. нар. "магическо огледало", което позволява на клиента да променя цвета на дрехата си, докато се оглежда в огледалото. Производителят на дънки Levi Strauss пък постави цяла поредица от фотокабини в Европа за честването на 140-годишния юбилей на класика на дънките 501. Снимките бяха окачени в магазините и се разпространяваха в социалните мрежи, а клиентите получаваха отпечатана снимка.
Всичко това помага за това, марката да се задържи в коментарите на хората. Но и много по-прости услуги могат да бъдат успешни – например доставка на онлайн поръчани дрехи в магазин по избор на клиента.
Това обаче не определя структурата на много търговци на дребно, казва Саша Афаназиева от GP Bullhound. Нито пък и обратното - да се намери правилният размер в магазина и след това дрехата да бъде доставена до дома. В този аспект Афаназиева вижда големи възможности за наваксване.
Традиционните търговци на дребно гледат с изненадващ оптимизъм към бъдещето. И може би си имат причина за това - „Хората винаги ще купуват това, което искат - не само това, от което имат нужда", сигурен е Кук.