IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на продажбите на луксозни стоки може да се препъне

Мерките на китайското правителство срещу корупцията се отразяват върху покупките на луксозни стоки, смята експерт

15:45 | 06.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

"Солидните печалби и повишаващите се цени на продуктите на Tiffany, Michael Kors и други луксозни марки доведоха до повсеместни мечти за нов бум при стоките от високия пазарен сегмент, но може би е прекалено рано да гърмим тапите на Дом Периньон", пише Робърт Франк в свой коментар за CNBC.

Ново проучване на един от най-сериозните експерти в бранша сочи, че ръстът на тези продажби ще бъде с до 50% по-бавен през тази година в сравнение с миналата, а като за основна причина се посочва ... Китай.

Клаудия Априцио, която е партньор в Bain & Co. и ръководител на отдела за луксозни стоки и мода, предвижда през тази година ръстът на продажбите на луксозни стоки в световен мащаб да се свие до между 4% и 5%. През 2012 г. ръстът бе 10%, а през 2011 г. - 11%. Очаква се през настоящата година продажбите в световен мащаб да нараснат до между 220 и 222 млрд. евро от 212 млрд. евро през миналата, каза Априцио.

Макар че валутите играят известна роля за забавянето на растежа, проучването сочи, че забавящият се ръст в Азия - особено в Китай – и запазващата се слабост в Европа ще натежат върху силното представяне в САЩ и части от Латинска Америка.

Ръстът на продажбите в азиатско-тихоокеанския регион с изключение на Япония ще се забави до 10% при твърди обменни курсове от 26% през 2012 г., се изтъква в съобщението.

Енергичните мерки на китайското правителство срещу корупцията се отразиха на местната култура на подаряване, а по този начин – и върху покупките на екстравагантни стоки, особено на скъпите часовници, които са използвани доста често за подаръци, се добавя в документа. В него се отбелязва също, че блогърите в Китай „изграждат негативен имидж около показността, съпровождаща луксозните стоки“.

Европа ще остане слаба, а ръстът на продажбите на луксозни стоки там ще се забави до 3% от 8% през миналата година, се изтъква в проучването.

Китайците свиват разходите си в Европа заради „намаляващите разлики в цените“ между стоките от високия пазарен сегмент в Европа и в Азия, се добавя там. Като причина е посочена известна „туристическа умора“, поради което пътуванията до Европа са намалели“.

За разлика от тях САЩ „преоткриват лукса“, водени от нарастващото потребителско доверие, твърдят авторите на проучването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още