Японският автомобилен производител Toyota си върна званието „Най-скъпа автомобилна марка в света”. Това стана ясно от класацията, съставена от известната американска консултантска компания Millward Brown, която публикува своя годишен рейтинг на най-ценните глобални брандове - BrandZ Top 100.
В първата десетка място намират още – Honda (12.041 млрд.), Nissan (10.186 млрд.), Volkswagen (8.790 млрд.), Ford (7.599 млрд), Audi (5.504 млрд.), Hyundai (4.002 млрд.) и Lexus (3.511 млрд).
За една година Toyota е увеличила стойността си с 12%, докато при BMW се отчита спад с 2 пункта. Третият в класацията – Mercedes-Benz, също записва сериозно увеличение – с 11 на сто. Същото важи за осмия и деветия – Audi (+18%), Hyundai (+11%).
В общата класация Toyota заема 23-то място при най-скъпите марки. Лидер отново е калифорнийската Apple, която е оценена на 185,071 млрд долара. Това е със 7,5 пъти повече от стойността на японския автомобилен концерн.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.