Италианската модна къща Giorgio Armani оповести сериозен скок на продажбите и печалбата през 2012 г., благодарение на растежа в Азия и въпреки драстичния спад при други марки от компанията, съобщава Wall Street Journal.
Armani, все още собственост и управлявана от своя основател, отчете ръст на приходите през миналата година от 16% до близо 2,1 млрд. евро. Оперативната печалба е нараснала с 20% до 339 млн. евро.
Силните резултати, особено в Китай, Хонконг и Япония, насърчават компанията да предприеме агресивно разширяване на мрежата си с нови 100 търговски обекта през тази година, въпреки че конкуренти като Gucci и Louis Vuitton намаляват експанзията.
”Не знам дали Китай започва да показва признаци на икономическо забавяне. Нашият успех доказва обратното”, коментира Джорджо Армани. „Нормално е на пазарите да има върхове и спадове. Това не ни притеснява особено.”
Китай е с основна важност за растежа при луксозните стоки, превръщайки се за по-малко от десетилетие в един от най-големите пазари за скъпи чанти, обувки и часовници. Новото правителство обаче обяви строг контрол върху подаръците, получавани от държавната администрация, които насърчаваха покупката на такива стоки.
Очаква се тази година луксозните продажби на дребно в Китай да се повишат със 7% до 16 млрд. евро, след като през миналата нараснаха с 20% до 15 млрд. евро.
Азия е най-бързо растящият регион за Armani. През миналата година продажбите там са нараснали с 29% до 512 млн. евро. Ръстът в Европа бе 11%, а в Северна Америка – 15%. Компанията оценява представянето си на Стария континент като сходно на това от преди кризата.