Преди броени дни, на 13 май, Anehuser-Busch InBev пусна на американския пазар сайдера Stella Artois Cidre, като започва да се предлага в 26 щата, съобщи Bloomberg. В началото на идната година продуктът ще бъде разпространен из цялата страна.
Дебютът на Cidre бе във Великобритания през 2011 г., като през годината до 30 март от напитката са продадени близо 291 000 хектолитра. Компанията се надява, че зараждащият се интерес към сайдера сред американците ще подпомогне успеха им и в САЩ.
На какво се дължи възраждането на сайдера в Щатите?
Според IBIS World, въпреки че продажбите на сайдер, които възлизат на 601,5 млн. долара за 2012 г., представляват едва 2% от общите приходи на пивоварните, те нарастват с бързи темпове. За последните пет години продажбите на този вид напитка нарастват средно с по 27,5% на годишно. Подобни нива не остават незабелязани от големите играчи: C&C Group придоби Vermont Hard Cider, MillerCoors купи Crispin, а Heineken добави Strongbow към портфейла си.
Според пивоварните има три основни групи, на които се дължи засиленото търсене: младите, все по-големия брой потребители, които избягват консумацията на глутен, и жените.
Вместо да бъде рекламирана като алтернатива на бирата, напитката Cidre, която според производителите е по-суха от типичните американски сайдери, ще бъде предлагана в САЩ като алтернатива на бялото вино. Единственият сайдер на InBev в САЩ до момента бе Michelob Ultra Light Cider, който бе пуснат през 2012 г. и в момента заема 6,6% от общия пазар на сайдер в страната.