Вторият по големина производител на спортни стоки в света – германската компания Adidas, отчете ръст на печалбата си през първото тримесечие на годината. Това се случва въпреки спада на приходите, отчетен през периода, предава ВВС.
Нетната печалба на гиганта за първите три месеца на 2013 година е в размер на 308 млн. евро. Това е с 6,5 на сто повече от отчетеното за същия период на предходната година и с около 10% над предварителните прогнози за 298,5 млн. евро.
Продажбите на Adidas обаче са се свили с 1,9 на сто до 3,75 млрд. евро. Това се оказа малко под предварителните очаквания на анализаторите, които бяха за 3,76 млрд. евро.
Приходите в Западна Европа са се свили с 6% без отчитане на валутните разлики, като причина за това е спадът в Италия, Испания и Великобритания. В Китай е постигнат ръст на продажбите с 6 на сто, а в Латинска Америка – с 12 на сто.
В еврово отношение продажбите на едро са нараснали с 5 на сто, а на дребно – с 4 на сто.
Добрата новина от отчета на Adidas е свързана с рентабилността на компанията. Брутният марж е достигнал рекордните 50,1 на сто, след като преди година е бил 47,7 на сто. Това се дължи на по-високите цени и по-големия дял на продажбите, реализирана в собствената магазинна мрежа на веригата.
Инвеститорите останаха доволни от тримесечните резултати на компанията и акциите поскъпнаха рязко с 6 на сто на борсата във Франкфурт тази сутрин до 84,44 евро за брой. Това е най-високата им стойност от листването на Adidas през 1995 година. За последната година акциите на компанията са поскъпнали с 35 на сто до пазарна капитализация от 17,6 млрд. евро.