Печалбата на Tiffany & Co за четвъртото финансово тримесечие, приключило на 31 януари, се е повишила с 0,7% на годишна база, като разходите за преместване на централата са оказали най-голямо влияние върху слабия ръст, но продажбите на търговеца на бижута също останаха под очакванията на анализаторите, съобщи Marketwatch.
От компанията обявиха тримесечна печалба от 179,6 млн. долара, или 1,40 долара на акция, спрямо 178,4 млн. долара, или 1,39 долара на акция за същия период преди година. През ноември от Tiffany прогнозираха печалба между 1,35 и 1,55 долара на акция за тримесечието, като тогава предвижданията им останаха под очакванията на специалистите.
Приходите са се повишили с 4,1% до 1,24 млрд. долара, оставайки малко под прогнозираните от експерти, анкетирани от Ройтерс, 1,25 млрд. долара. Ако се изключат ефектите от валутните разлики, продажбите са нараснали с 5%. Продажбите в разработените магазини (отворени най-малко 12 месеца преди отчитането на резултатите) са еднакви с тези от същия период на предходната година.
Брутният марж се е понижил до 59,1% от 60,4% отчасти заради натиска от разходите за ценни метали и диаманти и преориентирането на продажбите към по-скъпи продукти с по-нисък марж на печалба.
За финансовата 2013 г. печалбата на акция е 3,60 долара, ако се изключат разходите за преместването на централата.
От компанията предупредиха, че очакват печалбата от основна дейност за първото тримесечие да намалее с между 15% и 20% заради натиска върху брутния марж и по-високите маркетингови разходи, макар че анализаторите очакват тя да се задържи на нивото от същия период на миналата година.
От Tiffany & Co обаче прогнозират ръст на печалбата през всички следващи тримесечие до края на финансовата 2014 г., започваща на 1 февруари. Компанията очаква печалба от основна дейност между 3,43 долара и 3,53 долара на акция при ръст на продажбите между 6% и 8% в унисон с оценките на експертите за печалба от 3,50 долара на акция и 6% ръст на продажбите до 4,04 млрд. долара.
Потребителите от най-горния пазарен сегмент продължават да разграбват фините бижута на Tiffany като жълти диаманти и годежни пръстени. Но продажбите на сребърни бижута, които са с по-висок марж на печалба от тези на фините бижута, напоследък намаляват, тъй като не толкова заможните клиенти са разколебани от слабата икономика, по-евтините имитации и апатичния подбор.
От компанията планират за пролетта колекция в стил Ар деко от сребро, оникс и сладководни перли като по-евтино допълнение на бижутата от платина и диаманти в стил 20-те години на ХХ век, която създават напоследък.
В Tiffany разработват и нови продукти, включително нова метална сплав – смес от злато, сребро и мед, наречена от тях Рубедо – и бижута, оформени от метал с розов оттенък, чиято цена започва от 250 долара за малка обица.