IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на ирландско уиски са скочили 4 пъти от 2002 г. досега

Нa американския пазар обаче то има да извърви дълъг път, за да настигне основните си конкуренти - шотландските уискита и американският бърбън

18:59 | 15.03.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Продажбите на ирландско уиски са скочили 4 пъти от 2002 г. досега

При положение, че наближава денят на св. Патрик, може би е време за купон. Дали обаче това е моментът да бъде зарязана бирата и да бъде поето сериозно ирландско питие?

За нарастващия брой пиячи, които са открили ирландското уиски през последните 10 години, отговорите определено са „да“, пише в свой материал MarketWatch. Тяхната категория е най-бързо нарастващата на американския пазар на алкохол – с около 400% от 2002 г. досега и с 22,5% само през миналата година, сочат данни на Съвета за дестилиран алкохол на САЩ. А този ръст стимулира оживлението на бизнеса и придобиванията, които често пораждат появата на нови марки уиски.

Базираният в Илинойс производител на алкохолни напитки Beam Inc. придоби ирландската компания Cooley Distillery за 95 млн. долара през 2011 г. и активно лансира няколкото свързани с нея бранда и най-вече Kilbeggan, който по-рано бе с много слаба експозиция към САЩ. А популярният ирландски бранд Tullamore Dew се е насочил към отварянето на нов завод на стойност 45 млн. долара до 2014 г. и се надява да продължи да разширява постепенно производствените мощности.

„Това е много добър период за ирландското уиски“, заяви Кен Райли, маркетинг директор в William Grant & Sons – базираната в Шотландия компания, произвеждаща Tullamore Dew.

Тук е и Jameson, бестселърът сред ирландските уискита, който е част от семейството алкохолни напитки, собственост на френската компания за производство на ликьори Pernod Ricard. През последните години брандът се популяризираше чрез поредица от телевизионни реклами, преднамерено разработени като подражание на епичен филм. По данни на Adweek кампанията е струвала 14 млн. долара.

Брандът бе облагодетелстван и от подкрепата на известни личности: Лейди Гага го препоръча на концерти (нарича го „гаджето ми Джеймисън“), а Риана го спомена в своя песен.

Накратко - в САЩ са изминали дълъг път от времето, когато в местните барове или ресторанти имаха само по една бутилка ирландско уиски подръка, при това тя често бе използвана само за приготвянето на ирландско кафе.

"Мисля, че ирландското уиски бе подценено“, заяви Шон Мълдуун, основател и съдържател на The Dead Rabbit (Мъртвият заек, бел. ред.), нов стилен ирландски бар в Ню Йорк.

Мълдуун смята, че разполага с една от най-разнообразните селекции на ирландско уиски в САЩ, а да погледнете неговото меню с алкохол означава да разберете какво всъщност е това. Изборът значително надхвърля няколкото познати бутилки и включва подбрани и скъпи уискита от Midleton Very Rare (по 38 долара чашата) до Knappogue Castle от 1951 г. (250 долара чашата). Последното е описано в менюто на Мълдуун като „убийствено уиски, примамливо и завършено, с аромат на презрели банани и меласа, с нотки на ябълка, женско биле и мед на небцето“.

Той обича да използва ирландско уиски, макар и от по-евтините марки, и за някои творчески коктейли.

Според експерти и хора от алкохолния бранш процъфтяването е свързано в немалка степен и с нарастващия интерес към уискито по принцип, от чистия скоч до добрия стар американски бърбън.

Но трябва да се признае, че ирландското уиски има да извърви още дълъг път, докато се изравни с конкурентите си от останалите страни. През 2012 г. в САЩ са били продадени 2,2 млн. каси ирландско уиски, но 9,2 млн. каси шотландско и 16,8 млн. каси бърбън.

Последна актуализация: 00:10 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още