Вторият по пазарна капитализация в света производител на спортни облекла Adidas обяви загуба за последните 3 месеца на 2012 г., дължаща се главно на обезценки, свързани с бранда Reebok, съобщи ВВС.
Компанията обяви оперативна загуба от 239 млн. евро за четвъртото тримесечие на 2012 г., след като коригира оценката си за нивото на ръст при продуктите с марка Reebok. През миналата година Adidas понижи прогнозата си за продажби на Reebok през 2015 г. с една трета.
Тя е отписала 265 млн. евро за 2012 г., за да отрази по-ниските предвиждания за ръста на бранда, което „надхвърли положителния ефект от увеличения брутен марж на печалбата“. Маржът нараства с 0,2 процентни пункта до 47,7%. Обезценката обаче няма отношение към средствата в брой и няма да засегне ликвидността.
През четвъртото тримесечие приходите от бранда са намалели с 12% до 428 млн. евро, а само в подразделението, свързано с хокея, спадът е с 18% заради стачката в Националната хокейна лига на Канада и САЩ.
Очакванията на анализаторите бяха за обща оперативна печалба на Adidas от 28 млн. евро през последното тримесечие на 2012 г. За същия период на 2011 г. бе отчетена печалба от 18 млн. евро.
Тримесечната нетна печалба на компанията достига 272 млн. евро, докато година по-рано бе 3 млн. евро. Продажбите за периода са достигнали 3,37 млрд. евро, което представлява ръст от 3,9% на годишна база. В Западна Европа продажбите са намалели с 4%, главно заради високата база от миналата година, когато се очакваха Европейското първенство по футбол и Летните олимпийски игри в Лондон.
За цялата 2012 г. оперативната печалба на компанията е намаляла с 3,4% до 920 млн. евро. Ако се премахнат обезценките обаче, тя нараства с 8,0%, а печалбатана акция - с 29% до рекордните 3,78 млрд. евро. В края на годината запасите са намалели с 1%.
Adidas предложи повишаване на дивидента за 2012 г. до 1,35 евро на акция спрямо 1,00 евро през предходната година.
За 2013 г. компанията очаква продажбите да нараснат със среден едноцифрен процент, без да се отчитат движенията на валутните курсове, след като през миналата година достигнаха рекордно високото ниво от 14,9 млрд. евро след отчетен ръст от 6% без отчитане на промените във валутните курсове.
Слабото представяне на Reebok се отнася до голяма степен за Северна Америка, Бразилия и Португалия.
Брандът, който бе закупен от Adidas през 2005 г. за 3,8 млрд. долара с цел да бъде съкратена дистанцията до пазарния лидер Nike, се мъчи да се наложи със спортните си обувки, създадени за стимулиране на мускулния тонус. През второто тримесечие на миналата година пък бяха открити измами в индийското подразделение на Reebok, което ще наложи коригиране на резултатите да 2011 г.
От Adidas се опитват да препозиционират бранда, насочвайки се към облекла, използвани при занимания с аеробика, йога или на танци.
Въпреки грижите с Reebok главният изпълнителен директор на компанията Херберт Хайнер смята, че тя се е представила добре през миналата година.
„2012 г. бе поредната успешна година за групата Adidas. Нашите продукти и брандове отново заеха водещи позиции, като не само можеха да бъдат забелязани на най-големите спортни събития през годината, но и постигнаха победи в извоюване на дял на няколко важни пазара“, твърди Хайнер.