Френската козметична компания L'Oreal успява да отчете нов скок на печалбата си за 2012 г. в сравнение с предходната година. Според публикуваните в понеделник в Париж данни най-големият в света производител на козметични продукти постига за миналата година оперативна печалба от 3,7 млрд. евро, предаде Ройтерс. За 2011 г. този резултат е 3,3 млрд. евро.
Приходите са нараснали от 20,3 до 22,5 млрд. евро. L'Oreal отдава добрите данни на бързо развиващия се бизнес с луксозни козметични продукти и силното търсене на развиващите се пазари.
Най-големите увеличения през изминалата година L'Oreal отчита в луксозната козметика (Lancome, Kiehls's, Giorgio Armani). Солидна година са имали и потребителските марки, към които освен L'Oreal и Garnier принадлежи и Maybelline. Тук продажбите не са нараснали с двуцифрени числа, но все пак отчитат ръст от почти девет процента.
Растежът е особено силен в региони като Латинска Америка, Африка и Близкия изток. Но също така в Азия бизнесът продължава да нараства, докато в Западна Европа стоките едва напускат складовете. Като цяло в момента възникващите пазари допринасят със същия обем за общите продажби на компанията, колкото и регионът на Европа.
Главният изпълнителен директор Жан-Пол Агон заяви, че компанията е имала "добра година на много фронтове". L'Oreal е демонстрирала способността си да печели пазарен дял дори и на трудни пазари като Западна Европа или САЩ. По отношение на печалбата компанията е успяла да постигне нов рекорд. Като се имат предвид тези цифри.
Агон е уверен, че концернът ще успее да подобри финансовото си състояние и през текущата 2013 година. "Ние сме оптимисти и уверени за бъдещето", каза Агон. По думите му концернът ще отчете по-силен ръст от този за бранша. Акционерите пък ще получат дивидент в размер на по 2,30 евро на акция, което представлява ръст от 15% спрямо предходната година.