Американската козметична компания Estee Lauder се възползва от по-високото търсене в САЩ и Китай. Продажбите за второто тримесечие на фискалната година (до края на декември) скачат с около седем на сто до 2,92 млрд. долара, както обяви концернът във вторник.
Процъфтяващият бизнес в двете най-големи икономики в света успяват да компенсират напълно срива в продажбите в Южна Европа и Южна Корея. Всички други пазари - дори Франция и Швейцария, отчитат ръст. Печалбата е нараснала с 13%, предаде Ройтерс. Чистата печалба възлиза на 447,5 млн. долара, или 1,13 долара на акция, след 396,7 млн. долара, или 1,00 долар на акция година по-рано. Анализаторите очакваха печалба от 1,05 долара за акция и приходи в размер на 2,90 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на козметичната компания Фабрицио Фреда остава оптимист за оставащите до края на годината месеци. Бизнесът в развиващите се пазари и САЩ се развивал повече от добре.
Estee Lauder, която работи под собственото си име, но също така има в асортимента си и козметика с бранда Mac-Make-up и La Mer, очаква ръст на приходите от 6-7%. В последните месеци на високо търсене се радваха и парфюмите на концерна, дълго време слабо място на компанията, благодарение на предложенията на известния дизайнер Том Форд.