IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Gap придобива търговеца на луксозни стоки Intermix Holdco

Сделката е на стойност 130 млн. долара, а с придобиването Gap влиза за първи път в луксозния сегмент

13:20 | 04.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Gap влиза в сектора на луксозните стоки. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Gap влиза в сектора на луксозните стоки. Снимка: Ройтерс

Американската компания за облекла Gap Inc. обяви официално придобиването на търговеца на луксозна мода Intermix Holdco Inc. По този начин компанията потвърди свързани с темата съобщения в пресата. В същото време групата публикува данни за продажбите за декември, които отново са по-силни от очакванията на анализаторите, предава Ройтерс.

Както писа по-рано и Wall Street Journal, Gap ще плати 130 милиона долара (около 99 милиона евро) за Intermix.

Търговецът на дамска мода управлява 32 магазина в Северна Америка и има свой собствен онлайн магазин. Той продава ексклузивни марки като Yves Saint Laurent, Azzedine Alaïa, Chloé, Helmut Lang, Proenza Schouler, Stella McCartney  и Mulberry. С придобиването Gap влиза за първи път в луксозния сегмент.

"В този развиващ се пазарен сегмент Intermix има уникална позиция с ясно конкурентно предимство", обясни придобиването Глен Мърфи, председател и главен изпълнителен директор на Gap. Световният концерн вижда възможност да увеличи "уникалната клонова мрежа" на Intermix, да подобри онлайн магазина му и да го представи на по-широка публика.

Концернът е успешен и без допълнителна подкрепа в луксозния сегмент. Това се доказва и от тенденциите при продажбите. В сравнение с предходния месец Gap Inc. увеличава приходите си с 5% от 1,98 до 2,05 милиарда долара, като с това надмина очакванията на анализаторите.

В Северна Америка трите основни марки – Gap, Banana Republic и Old Navy, са успели да отчетат силен ръст на продажбите, нискобюджетната модна линия Old Navy отчита увеличение от 13%. В международния бизнес приходите намаляват с 6%. Също в четвъртък Съветът на директорите реши да започне нова програма за обратно изкупуване на акции в размер на 1 милиард долара.

В края на годината Gap обяви, че започва експанзия в развиващите се пазари. През есента на 2013 г. американската компания иска да открие първите си обекти в Бразилия, които ще са на основната марка Gap.

За тази цел американците подписаха споразумение с местния франчайз партньор Tudo Bom Comércio Ltd.  Първите бразилски магазини ще посрещнат клиентите си в Сао Паоло и Рио де Жанейро.

„Предвид факта, че Бразилия е петата по големина на населението страна в света и най-важната икономика на Латинска Америка, смятаме, че този пазар предлага прекрасни шансове за растеж“, заяви Щефан Лабан, управляващ директор по въпросите за стратегически съюзи в Gap.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:23 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още