IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ахилесовата пета на Nike остава брутният марж

Приходите се увеличават през тримесечието със 7,4% до 5,96 млрд. долара

01:29 | 21.12.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Nike трябваше да преглътне спад на печалбата през второто си фискално тримесечие. &nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Nike трябваше да преглътне спад на печалбата през второто си фискално тримесечие.  Снимка: Ройтерс

Американският конкурент на европейския производител на спортни стоки Adidas – Nike, трябваше да преглътне спад на печалбата през второто си фискално тримесечие. Недостатък остават и брутните маржове. Nike отчете нетна печалба от 384 млн. долара, което е спад от 18% на годишна база, предаде Ройтерс.

Резултатите бяха засегнати от загубата от около 137 милиона долара от продължаващи дейности. Нетните приходи от продължаващи дейности са в размер на 1,14 долара на акция след 1,03 долара на акция година по-рано. В следборсовата търговия книжата поскъпнаха с 4,7%.

В Китай производителят на спортни стоки отчита спад на продажбите от 12%. За сметка на това продажбите в Северна Америка нарастват със 17 на сто. Общите продажби са се увеличили през тримесечието до края на ноември със 7,4% до 5,96 млрд. долара. През предходното тримесечие продажбите на продукти от марката Nike за първи път от две години насам отчетоха едноцифрен ръст.

От няколко тримесечия насам икономическият ръст и потребителските разходи в Китай отслабват. И американският производител очевидно не е имунизиран към това, за разлика от базирания в  Херцогенаурах Adidas, който отчита в Китай двуцифрени темпове на растеж.

По отношение на разходната част Nike трябва да се пребори с разходите за маркетингови кампании по време на Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри. Повишаването на цените и мерките за строги икономии от друга страна не успяват да ги компенсират. През това тримесечие надолу потегли и размерът на брутния марж – за осми пореден път. Той вече възлиза на 42,5%.

По този показател Nike изостава значително от Adidas. Германският конкурент повишава през своето трето тримесечие брутния си марж с 0,3 процентни пункта до 47,4%. С приходи за тримесечието в размер на 4,2 млрд. евро обаче Adidas е доста по-малък от пазарния лидер Nike.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:11 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още