Компанията за луксозни стоки и бижутерия Tiffany понижи прогнозата си за продажби и печалба през финансовата си година за трето поредно тримесечие, след като обяви по-ниски от очакваното тримесечни приходи и печалба заради спада в продажбите в разработените магазини в Азия и разочароващите продажби на сребърна бижутерия, съобщи Ройтерс.
От Tiffany вече очакват ръст на нетните продажби в световен мащаб с между 5% и 6% за финансовата ѝ година, приключваща в края на януари, което е с един процентен пункт под последната ѝ прогноза.
От компанията предвиждат годишна печалба между 3,20 долара и 3,40 долара на акция, докато досегашната прогноза бе за печалба между 3,55 долара и 3,70 долара на акция.
Продажбите в световен мащаб през третото тримесечие, приключило на 31 октомври, са нараснали с 3,8% до 852,7 млн. долара, докато при продажбите в магазини, отворени преди не по-малко от 12 месеца, ръстът е от едва 1%. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха продажби от 859,2 млн. долара.
В Северна и Южна Америка продажбите са нараснали с 3%, подпомогнати от разширяването на бизнеса на Пето авеню в Ню йорк, където отчитат ръст от 5%.
Нетната печалба през тримесечието е намаляла до 63,2 млн. долара, или 49 цента на акция, от 89,7 млн. долара, или 70 цента на акция за същия период на 2011 г. Резултатът остана и с 14 цента под прогнозите на Уолстрийт.
В Азия продажбите в разработените магазини са се свили с 4%, ако бъдат изключени резултатите от Япония и влиянието от разликите във валутните курсове.
Подобно на повечето луксозни брандове, Tiffany базираше голяма част от предвижданията си за ръст върху Азия и по-конкретно Китай.
Продажбите на сребърни бижута през третото тримесечие са останали под очакванията. Tiffany реализира една четвърт от продажбите си чрез относително евтини предмети.
Главният изпълнителен директор на компанията Михаел Ковалски заяви, че тя остава предпазлива по отношение на световната икономика в краткосрочен план, но очаква резултатите да започнат да се подобряват през предстоящия празничен период, когато реализира една трето от продажбите си.