През декември във финландския град Вуокати ще се открие нов закрит детски увеселителен парк на базата на популярната видео игра Angry Birds. Детският парк е поредната част от серията с атракции, вдъхновени от успешната игра за смартфони, таблети и компютри, пише Wall Street Journal.
Популярната игра на финландската компания Rovio Entertainment е необичаен, но важен аргумент за продажби на финландската група Lappset Group, която е проектирала парка. С помощта на парковете, които рекламират с марката Angry Birds, Lappset може да увеличи продажбите си в сравнение с предходната година с 20% до нов рекорд от 57 милиона евро.
Съоръженията за игра на Lappset са само един пример за разширяването на империята Angry Birds. Компании от всякакъв вид разчитат на "ядосаните птици" - от малки финландски производители на бонбони до шведската модна верига H & M и американския производител на играчки Hasbro. Пъстрите птици с изявени вежди могат да се видят и на бутилките за безалкохолни напитки, както и по джапанки и дори в учебниците.
„Ние отдавна не гледаме на себе си като на компания за игри", казва маркетинг шефът на Rovio Петър Вестербака. "Ние сме развлекателна компания". Rovio се надява да генерира половината от продажбите си за следващите две години с помощта на лицензии. През миналата година компанията е имала продажби за общо 75,4 милиона евро от подразделението за потребителски стоки. В този сегмент се признават и приходите от мърчандайз стоки и лицензи, който допринасят с около една трета за продажбите.
Според Лев Мейзин, управляващ директор на компанията за пазарни анализи Ask Your Target Market, марката Angry Birds показва обаче първите признаци на умора. „Рано или късно хората ще се обрънат към други неща", каза той. Мейзин мисли, че ще бъде трудно да се продължи историята за Angry Birds, което е необходимо за повече мърчайндайз стоки. "Най-умното нещо, което можеш да направят Rovio, е да експериментират допълнително и да се опитат да направят нов хит".
За Rovio във Финландия работят около 500 служители. Вестербака изчислява, че в страната има още около 1000 служители в други дружества, които работят за производството на мърчандайз стоки. За сравнение най-големият частен работодател във Финландия - Nokia, днес дава работа на 18 700 финландци, а преди пет години имаше 24 700 служители.
Резкият спад на заетостта в Nokia кара страната още повече да подкрепя новаците като Rovio. На една конференция за стартъпи, която се проведе този месец в Хелзинки, са били разпродадени всички билети. 3000 посетители са дошли, повече от два пъти над броя им миналата година.