Bayerische Motoren Werke AG (BMW) – най-големият в света производител на луксозни автомобили, отчете 16% ръст на печалбата си през третото тримесечие на годишна база до 1,29 млрд. евро, съобщава Bloomberg. Продажбите се увеличават с 14% до 18,8 млрд. евро.
Печалбата преди лихви и данъци за тримесечието е нараснала с 13,6% на годишна база до 2 млрд. евро, спрямо прогноза от 1,74 млрд. на анализатори, запитани от агенцията. Оперативният паричен поток е нараснал с 55% до 2,64 млрд. евро.
„Имахме добро тримесечие, постигайки нови рекордни продажби, приходи и печалби, в условията на трудна пазарна среда“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Норберт Райтхофер. „Както и целият сектор обаче ние също започваме да изпитваме затруднения.“
Подкрепен от растежа в Китай, BMW до голяма степен оставаше незасегнат от европейската дългова криза, която предизвика през тази година най-големия спад в търсенето на автомобили на Стария континент от близо две десетилетия.
„Като група BMW се представи добре и надвиши очакванията“, коментира Юрген Пиипер, анализатор в Bankhaus Metzler. „Единственият недостатък е автосегментът, в който ценовата конкуренция е Европа се отразява на маржовете.“
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) в поделението за производство на автомобили е спаднала с 9,3% до 1,65 млрд. евро заради по-високи разходи за развитие и ожесточената конкуренция, посочва компанията. Това е довело до понижение в маржа на печалбата до 9,6% от 11,9% преди година.
BMW продължава да очаква, че печалбата преди данъци за тази година ще надхвърли миналогодишната от 7,38 млрд. долара. Компанията предвижда продажбите за годината да достигнат 1,7 млн. броя (след 1,1 млн. за деветмесечието), като през четвъртото тримесечие те ще се ускорят.