Най-големият германски моден гигант Hugo Boss AG устоява на кризисното настроение и през третото тримесечие на годината е успял да продаде повече женска и мъжка мода. Приходите от продажби за месеците между юли и септември скачат с пет процента до 646,3 милиона евро, както съобщи във вторник базираната в Метцинген (до Щутгарт) модна къща. Като се изключи въздействието на колебанията на валутните курсове продажбите остават стабилни, твърдят от компанията.
Заради по-ниския от очакванията ръст на продажбите, по-високите разходи за маркетинг и разходите за разширяване на клоновата мрежа, коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизация (EBITDA) спада със 7% до 165 млн. евро. В крайна сметка нетната печалба спада с 14% до 103,4 млн. евро, обяви контролираното от частния инвестиционен фонд Permira дружество.
"Промяната в нашия ритъм на колекциите доведе в търговията на едро до промяна в продажбите от третото към четвъртото тримесечие и традиционно силната ни печалба през третото тримесечие е силно засегната", каза изпълнителният директор на Hugo Boss Клаус-Дитрих Ларс, цитиран от Ройтерс.
През последното тримесечие се очаква да бъдат регистрирани двуцифрени ръстове на продажбите и печалбата. Освен това Hugo Boss потвърди своята прогноза за цялата година.
Hugo Boss се конкурира с модни марки като Ralph Lauren, Burberry или Tommy Hilfiger. Някои конкуренти вече видяха знак за края на почти тригодишния бум. За разлика от луксозни марки като LVMH или Gucci, Hugo Boss отчита през треторо тримесечие за Китай по-силен ръст, отколкого през пролетта.