В светлината на задълбочаващите се загуби в Европа, до края на седмицата, както General Motors Co., така и Ford Motor Co., се очаква да публикуват разочароващи резултати за тримесечието, пише Bloomberg.
Двете компании предприеха различни стратегии за оздравяване на продажбите си в засегнатия от дълговата криза регион.
Ford, която ще публикува резултатите си за третото тримесечие утре, на 25 октомври съобщи, че ще затвори 3 европейски фабрики, с което ще съкрати 13% или 6200 от служителите си на Стария континент.
GM, която ще публикува резултатите си за третото тримесечие в сряда, миналата седмица обяви, че в сътрудничество с PSA Peugeot Citroen започва разработката на малки и средно големи автомобили, ванове и малки камиони.
През февруари американската компания придоби 7% от френския концерн след сключването на алианс. Коалирането на двете компании цели понижаване на производствените разходи.
Нито едната от двете стратегии обаче не се очаква да помогне за предотвратяването на загубите в Европа, които за GM и Ford през третото тримесечие се очаква да достигнат по 500 млн. за всяка от двете компании, коментира Адам Джонсън, анализатор на Morgan Stanley.
Според анализатори продажбите на коли в Европа може достигнат 19-годишно дъно поради негативното влияние на дълговата криза върху потребителското доверие.