IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Christie's ще продаде два редки руски киноплаката

Предварителната оценка на двата плаката е 130 000 долара

14:29 | 26.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Плакатът за &quot;Броненосецът Потьомкин&quot;<em>. Снимка: Christie&#39;s </em></p>

Плакатът за "Броненосецът Потьомкин". Снимка: Christie's

Два редки руски авангардни киноплаката ще оглавят аукциона за афиши, организиран от английската тръжна къща Christie's, съобщава ИТАР-ТАСС.

Лотовете са създадени от братята Стенберг за филмите  "Човекът с кинокамерата" и "Броненосецът Потьомкин".

„И двете ленти са наистина много влиятелни и невероятно иновативни", казва Софи Чърчър, специалист за рекламни плакати в Christie's пред Moskow Times. „Това беше период на творческа свобода в Русия и братята са успели да направят постери, за да покажат новаторски и експериментален характер на филмите".

Предварителната оценка на двата плаката е 130 хиляди долара. На търга, който ще се състои в Лондон на 1 ноември, ще се проведат наддавания за над 260 лота. Тематиката на плакатите,  чиято най-ниска начална цена е около 1 500 долара,  включва пътешествия, кино и спорт.

В "Броненосецът Потьомкин" се използват диагоналните композиции, обичани от супрематистите, като отразяват революционната пропаганда на филма, демонстрирайки как моряк стои до оръжията на кораба, както и офицер на лодката в летящ старт.

В "Броненосецът Потьомкин", "плакат на Stenbergs използва диагоналните композиции, облагодетелствани от Suprematist художници, тъй като тя отразява революционната пропаганда на филма, като демонстрира моряк стои на оръжията на кораба, като офицер от лодката с летящ старт.

Плакатът за новаторския филм на Вертов, в който се използват за първи път много от техниките, наблюдавани в света на киното днес, показва жена между високи сгради. „Дизайнът създава за момент чувството на световъртеж“, казва Чърчър.

Един от другите акценти е оригинален дизайн с гваш молив на братята за филм, наречен "Очите на любовта". Плакатът показва мъжко смутено лице за чуждестранен филм с неизвестен произход.
Плакатите ще бъдат показани на публиката от 27 до 31 октомври в клона на Christie's в лондонския район Южен Кенсингтън. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още