В Европа, където електроенергията се произвежда от разнообразни източници, електромобилите наистина предлагат по-голяма полза за околната среда в сравнение с двигателите си с вътрешно горене, сочи проучването. „Електромобилите, задвижвани от настоящия европейски електроенергиен микс, предлагат понижение с между 10% и 24% на потенциала им за глобалното затопляне в сравнение със стандартнити дизелови или бензинови овтомобили“, пише там.
Заключенията са в унисон и с изчисленията, направени от някои автопроизводители. „Според нашите резултати електромобил на батерии, задвижван с електроенергия, която е произведена от настоящия енергиен микс в Европа, дава с около 10% по-благоприятни резултати от задвижвания с дизелово гориво“, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче.
Изследването подчертава, че колкото повече се движи електромобилът, толкова повече нарастват ползите от него в сравнение с бензиновите и дизеловите машини.
„Ако се приеме жизнен цикъл на моторно превозно средство от 200 000 километра, ползата за околната среда от електромобилите се увеличава до 27-29% в сравнение с бензиновите и със 17-20% с дизеловите автомобили“, се отбелязва в него. „При жизнен цикъл от 100 000 километра тези ползи намаляват до 9-14% спрямо бензиновите автомобили, а спрямо дизеловите разликата става пренебрежимо малка“, се добавя там.
Продължителността на живота на електромобила зависи до голяма степен от това колко издържа акумулаторът му, не на последно място заради високата му цена, ако трябва да бъде сменен. Показателите на акумулаторите обаче се подобряват с всяка година, което се отразява в по-продължително използване на задвижваните с електроенергия машини.
Но тъй като и бензиновите и дизеловите двигатели се подобряват, съотношението между различните типове моторни превозни средства не остава едно и също за дълго време.
„Едно по-значително ограничаване на глобалното затопляне може евентуално да бъде постигнато чрез повишаване на ефективното използване на горивата или чрез преминаването от бензин към дизелово гориво“, смятат авторите на изследването.
„Ако обмисляте закупуването на електромобил с цел намаляване на вредното въздействие върху околната среда, първо проверете източниците си на захранване с електроенергия, а след това погледнете внимателно гаранцията за акумулатора“, препоръчва проф. Стрьоман.
Междувременно управляващите трябва да оценят „многото потенциални предимства на електромобилите, които да послужат като мотивиращ фактор за прочистване на регионалния електроенергиен микс“, смята той.
преди 12 години Така е. Сметката не излиза при тези цени на горивата. Ако излизаше няма сила дето да спре масата да си конвертира колите. Че то реално няма никакви пречки освен една: финансово не се връзват нещата. А това с еко,меко,алабализми са лаланици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Aйде, най-после нещо смислено и по тази тема. На еко фанатиците ще им избие пяна по устата, но това са фактите. Елетроавтомобилте са по-екологични и по-икономични едва със най-последните технологии. Сравнени с VW Polo BLueMotion, предимствата им са маргинални, за разлика от цените.Статията много добре обяснява че проблемът е в енергииният микс. За съжаление не казва че колко енергия е нужна за извличането на Литий (в най-разпространеният вид батерии). Това окончателно сг***сва картинката. Те и за това производителите не казват колко струват батериите....Та така, сметката не излиза мили деца, карайте се старите коли спокойно!+1 За статията! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тази статия само потвърждава моите призиви от месеци:да се либерализира производството на енергия от ВЕИ и да се разреши на частни лица да продават на НЕК!!!Ще си купя къща до София, ще си инсталирам панели и ветрогенератори и каквото реша още, ще си карам ел. автомобила и ще си захранвам къщата, а и на НЕК ще продавам!Напълно разумно, но на политиците дали им изнася? Въпросът е риторичен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Поръчкова глупост е тази статия. Енергийната мафия нещо пак не я устройват електрическите коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Нещо повече, произвежданите акумулатори и електрически двигатели изискват много токсични материали като никел, мед и алуминий. " Всеки който е учил химия в основното знае, че това е пълна гупост! Подигравате ли се с тази статия? PS:Никел - основна съставка в неръждаема стомана.. вилици, лъжициАлуминии - метала с най-големи залежи в света, повечето опаковки за храна се правят с алуминиево фолио. Излиза освен ако не ям доматите от кола, аз съм се натровил фатално! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Патента за термоядрените централи на ITT отдавна е изтекъл. Те са много по-безопасни и много по рентабилни. Ток на практика без пари. В старията има немалко глупости.Виновни:- неграмотния журналист- или петролната мафия отново се е намесила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар