IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Богати инвеститори "ловуват" за изгодни инвестиции в европейската лукс индустрия

Големите европейски брандове търсят начин да привлекат заможни инвеститори от Изтока

11:34 | 24.09.12 г.
<p>
	Катарската кралска фамилия купи модната къща Valentino за 700 млн. евро. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Катарската кралска фамилия купи модната къща Valentino за 700 млн. евро. Снимка: Ройтерс

Инвеститори от развиващите се пазари излизат „на лов“ за изгодни сделки с активи от европейската луксозна индустрия, след като кризата в еврозоната е на път да доведе до срив и на техните цени, коментира пред Ройтерс шейх Маджед ал-Сабах.

Заради опасенията, че кризата ще засегне тежко и луксозната индустрия, анализатори прогнозират, че може да се очаква цените на луксозните активи да тръгнат надолу.

„В момента в цяла Европа има изгодни сделки“, коментира ал-Сабах, който е член на борда на директорите на кувейтската строителна компания Tamdeen Group.

По думите на ал-Сабах инвеститорите търсят възможности за закупуване на имоти в луксозни курорти и други възможности за бизнес в лукс индустрията. Той припомни и за сделката за модна къща Valentino, която премина в ръцете на катарската кралска фамилия през юли срещу 700 млн. евро.

Шейхът обяснява интереса към инвестиции в луксозната индустрия с факта, че заможните потребители искат да преминат едно ниво по-нагоре от потреблението на луксозни стоки.

В доклад на консултантската компания Ledbury Research се посочва, че инвеститорите от развиващите се икономики, които са вложили поне 1 млн. долара в инвестиционни активи, са инвестирали 37% от богатството си в недвижими имоти и 17% - в акции. Те разполагат с огромно количество пари в брой, което подтиква големите европейски брандове да потърсят възможности да привлекат инвеститори от Изток.

Поне засега семейните компании Roberto Cavalli и Versace се въздържат от продажба и смятат да чакат „подходящото време и подходящите условия“, защото се опасяват, че дизайнерите ще загубят независимостта си.

Самият шейл Маджед ал-Сабах, който първи докара марките Donna Karan и Ralph Lauren в Кувейт ред 90-те години на миналия век, засега не иска да придобива бизнеси в луксозния сегмент на Европа, а предпочита да развива местни брандове в Близкия Изток.

Той съобщи, че работи върху концепцията за луксозен магазин в центъра на Кувейт сити, който ще отвори врати през 2014 г. По проекта работят бившият изпълнителен директор на Gucci Джакомо Сантучи и архитегкът Рем Куулхас, който вече е работил за Prada.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още