При това Adidas иска да се облегне на блясъка от 80-те години, когато Reebok като фитнес марка изживя своя най-силен период. Adidas планира да пренастрои Reebok изцяло на фитнес вълна. Затова и лицензионните споразумения с американската футболна лига NFL бе прекратено, а лицензионните споразумения за американската хокейна лига NHL вече ще се сключват с подразделението Tailor Made Adidas Golf.
Кратък Ренесанс Reebok преживя преди около две години, когато Adidas извести за т. нар. Toning-Trend - специални подметки трябваше да действат като стимулант на мускулите. Особено американците бяха развълнувани - Reebok спечели добри пари, но тенденцията сега отново е към стагнация. Освен това сега конкуренцията пусна подобни и по-евтини модели на пазара. Adidas има проблеми с Reebok и в Индия, където по-рано тази година откри нередности в счетоводните баланси.
На самата конференция главният изпълнителен директор Херберт Хайнер обяви, че с Reebok не е постигнал онова, което иска. „Въпреки че се наблюдава известен напредък ..., ние не може да се похвалим, че сме поели по устойчив път към успеха."
Сега той ще извърши промяна в управлението и ще създаде нова структура: изпълнителният директор на Reebok Ули Бекер вече няма да отговаря за цялостната марка, а само за бизнеса в САЩ. Развитието на марката ще поеме в бъдеще маркетинг директорът Мат О'Тул, който ще докладва вече не на Бекер, а директно на председателя на борда на Adidas Ерих Щамингер.
Като цяло в подразделението Reebok Adidas иска да постигне брутен марж от над 40% до 2015 г., което ще представлява увеличение от най-малко 500 базисни пункта спрямо днес, казва Хайнер.
В потенциала Reebok да се позиционира като фитнес марка няма никакво съмнение, оптимист е мениджърът. Пътят към тази цел обаче е сложен, признава той. След 2013 г. се очакват първите успехи, поглежда Хайнер в перспектива.
За текущата година компанията потвърждава прогнозите си. Стимулиран от успешното европейското първенство по футбол (Adidas снабди с облекла отбора на победителите от Испания), както и от Олимпийските игри, концернът очаква нов рекорден резултат.
Изчистеният от валутни колебания оборот се очаква да достигне ръст от 10%, а нетната печалба на акция - 15 до 17 процента, което ще представлява нетна печалба от между 770 млн. и 785 млн. евро. Оперативният марж се очаква да се подобри до около 8%. Особено силна динамика марката Adidas показва в Северна Америка, като 2012 г. ще бъде третата поредна година с двуцифрени темпове на растеж.