Германският производител на спортни стоки Adidas не може да се справи с проблемите в дъщерната си Reebok, пише Dow Jones Newswires.
Коцернът, който е част от водещия германски индекс DAX, потвърди прогнозата си печалбата до 2015 г., но по-доброто му развитие се осуетява от „боледуващата“ дъщерна компания Reebok.
Докато другите подразделения се представят по-добре от очакваното, Adidas бе принудена да намали прогнозата за американската си спортна марка. Акциите на Adidas губят днес повече от два процента в търговията във Франкфурт.
До 2015 г. концернът се стреми към общи продажби от 17 млрд. евро и оперативен марж от 11 процента. Маржът трябва да расте от 2013 г. ежегодно с по един процент, заяви Adidas на инвеститорска среща. С потвърдената прогноза производителят на спортни стоки предизвика разочарование. Анализатори на Barclays спекулираха предварително, че Adidas може да повиши продажбената си цел с 1 млрд. евро.
Като цяло обаче концернът се представя в много добра форма: Adidas се разраства по-бързо от конкуренцията около американските компании Nike и Puma и ще продължи със същия темп. Резултатът на компанията от Херцогенаурах се очаква да нарасне до 2015 г., със среден годишен ръст от около 15%. Успешни световни и европейски първенства по футбол редовно водят до рекордни резултати.
Северна Америка, Китай и Русия/ОНД са трите основни пазари на концерна и се очаква до 2015 г. да допринасят за 50% от общия ръст на приходите. Двигател на растежа за 2015 г. ще продължи да бъде марката Adidas. За нея конпанията увеличи целта си за продажбите с пет процента до 12,8 млрд. евро. И за другите категории летвата е вдигната, като за например все още младата лайфстайл марка Neo. Подразделението TaylorMade Adidas Golf ще постигне целта си за приходи от 1,8 млрд. евро дори още през тази година. През 2015 г. целта вече е 2,2 милиарда евро.
Спирачката си остава обаче Reebok: за дъщерната си компания Adidas намалява прогнозата си за продажби с 1 млрд. евро до 2 млрд. евро. Около една трета от намалението се дължи на намалени продажби, свързани с прекратяване на лицензите за НФЛ и НХЛ.
От придобиването на Reebok от Adidas през 2005 г. компанията от Херцогенаурах се ангажира да извади доста западналата марка отново на пътя към успеха. Това обаче се оказа трудно начинание и отнема повече време от очакваното.