IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Richemont засилва позициите си в САЩ

Швейцарският концерн за луксозни стоки придобива американската компания за облекла Peter Millar

12:52 | 21.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	&quot;Добре, че китайците обичат швейцарски часовници&quot;, възкликна главният изпълнителен директор Йохан Рупърт. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

"Добре, че китайците обичат швейцарски часовници", възкликна главният изпълнителен директор Йохан Рупърт. Снимка: Ройтерс

Швейцарският производител на луксозни стоки Richemont засилва присъствието си в САЩ. Базираният в Женева производител на бижута Cartier и часовници от марките IWC и Jaeger-LeCoultre придобива от частния фонд за дялово инвестиране Winona Capital компанията за облекла Peter Millar, базирана в американския щат Северна Каролина, съобщи Richemont в петък.

Основаната през 2001 г. американска компания продава дрехи, обувки и аксесоари в Северна Америка, Европа, Азия и Австралия. Сделката се очаква да приключи през октомври. Richemont не очаква съществено влияние върху своя баланс или годишни оперативни резултати.

Новото партньорство с Richemont представлява за Peter Millar възможност за разширяване на марката в световен мащаб, е цитиран в прессъобщение главният изпълнителен директор Скот Махони. Това е следващата стъпка в бизнеса, което ще доведе до по-нататъшен растеж.

Въпреки икономическата криза швейцарският концерн за луксозни стоки расте в Европа много по-бързо, отколкото във всички останали региони на света. Но не местните жители откриват скъпите бижута и часовници. Преди всичко азиатски туристи посягат към тях, за да избегнат високите данъци за лукс в родните си страни (преди всичко Китай) и да се възползват от благоприятните обменни курсове.

„Слава Богу, има Европа", каза главният изпълнителен директор Йохан Рупърт в кулоарите на Общото събрание в сряда пред журналисти. "Благодаря на Бог, че я има Швейцария. Слава на Бога, че китайците обичат швейцарските часовници".

В Европа Richemont увеличава продажбите си през първите пет месеца на фискалната година 2012/13 с 19%, докато в глобален план продажбите на групата в местна валута нарастват с 13%, обяви още компанията.

Френските гиганти от индустрията на лукса PPR и LVMH отчетоха силни финансови резултати благодарение преди всичко на растящите продажби на висококачествени часовници, бижута и чанти от крокодилска кожа на заможни азиатци. За първите шест месеца Prada отчете ръст на приходите от 36,5 на сто до 1,55 млрд. евро. И италианската модна къща отчита най-силно нарастване в Азия. Най-търсени са били марките Prada и Miu Miu.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още