Точно навреме за Седмицата на модата в Милано Versace превключва бизнеса си на режим „онлайн“. Това ще позволи на председателя на Борда Джан Джакомо Ферарис да достигне до нови аудитории и допълнително да увеличи продажбите.
"Искаме да привлечем новото интернет поколение към нашите дрехи и аксесоари", казва Ферарис пред германския икономически всекидневник Handelsblatt.
За разлика от Armani и Dolce&Gabbana миланската модна къща не си сътрудничи с външен за компаниите моден портал, като Yoox, а е изградила онлайн присъствието си вътрешнофирмено с помощта на германските специалисти по електронна търговия Netrada.
„Ние решихме да развием интернет присъствието си и търговията вътрешно, защото като историческа марка искаме сами да държим в собствените си ръце дизайна, маркетинга, продажбите и контакта с нашите клиенти", обясни решението Ферарис.
Под управлението на Ферарис миналата година Versace се върна на печалба, като тя достигна девет милиона евро. Продажбите са нараснали с 16,4% до 340 млн. евро. "Ние ще продължим да растем и тази година на всички пазари и то с двуцифрен темп", прогнозира Ферари, който планира през 2014 г. оборотът на компанията да достигне половин милиард евро.
През 2013 г. онлайн търговията трябва да е поне 1% от общите приходи, а тенденцията – възходяща. „За момента новият сайт е също толкова важен за нас като продажби, колкото и като маркетингов инструмент и за получаване на обратна връзка от нашите клиенти", обяснява новата стратегия Ферарис.