DreamWorks Animation намери нов покровител в лицето на Fox Studios към News Corp. Двете компании обявиха вчера, че за следващите пет години Fox ще разпространява продукциите на известното анимационно студио, пише Forbes.
До миналата година DreamWorks имаше договор с Paramount Pictures, която изискваше по-голям дял от приходите на всеки филм и причини разваляне на споразумението.
Очевидно взиманите до тогава 8% от бокс офис печалбите не бяха достатъчни за Paramount. Само от печалбите на местния бокс офис от "Мадагаскар 3" филмовото студио прибра 17 млн. долара.
В последствие обаче Paramount основа свое собствено анимационно студио, чийто дебют беше миналогодишната продукция Rango. Така компанията вече не се нуждаеше от анимациите на DreamWorks, за да запълва портфолиото си. А Джефри Каценберг, собственик на известното анимационно студио, отказваше да отпусне по-голяма част от бокс офис приходите си. Така пътищата на двете компании се разделиха.
„Мисля, че накрая стана изключително неустоимо да не се възползваме от големия опит на Fox в разпространяването на филми. Все пак компанията е на световно ниво“, каза Каценберг.
На Fox ще се полагат същите 8% такса за диструбиция на традиционните пазари, както на Paramount, и 6% такса за дигитално разпространение и електронна продажба. DreamWorks Animation има дългосрочен договор и с онлайн разпространителя на видео съдържание Netflix.
DreamWorks направи доста добър избор с Fox, чието филмово студио Blue Sky произведе няколко сериозни хита на филмовия пазар, се казва още в коментара на Forbes. Сред тях влизат заглавия като франчайза "Ледена епоха" (който донесе 2,7 млрд. долара от световния бокс офис) и "Рио", чието продължение е в процес на разработка.
Някои от успешните франчайзи на DreamWorks са "Шрек", "Мадагаскар" и "Кунг-Фу Панда". Тази есен студиото ще пусне и най-новата си продукция "Чудната петорка". Тя ще представя празничните талисмани Дядо Коледа и Великденския заек като издръжливи екшън герои.
Преди две седмици DreamWorks обяви спад на печалбата си за второто тримесечие с 63% на годишна база. Приходите също са отчели сериозен спад, след като през същия период на миналата година на екран излезе изключително успешния филм "Кунг Фу Панда 2". През второто тримесечие на годината компанията отчита печалба в размер на 12,8 млн. долара, или 15 цента на акция. Година по-рано положителният резултат бе 34,1 млн. долара, или 40 цента на акция, а приходите са се свили с 25 на сто до 162,8 млн. долара.