IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заради кризата търговията в Рим замира

Очакват затварянето на поне 2 500 магазина в италианската столица през тази година

14:35 | 14.08.12 г.
<p>
	Уличен търговец на чадъри, Снимка: Ройтерс</p>

Уличен търговец на чадъри, Снимка: Ройтерс

На "Виа дел Корсо", основната търговска артерия в италианската столица, в разгара на август, повечето магазини са отворени, но минувачите се разминават по тротоарите с празни ръце.

Шепа клиенти, основно туристи, обикалят край рафтовете в магазините, където изглежда са влезли по-скоро, за да се разхладят, отколкото за да изпразнят портфейлите си.

"Кризата е за всички", отговаря посетител, който си тръгва без да е купил нищо, обръщайки се към един настоятелен продавач.

В бутика за готово облекло Barone продавачка сгъва лениво купчините цветни фланелки, които скоро ще бъдат върнат в кашоните. Клиентите са рядкост.

"Разпродажбите не минаха много добре", обяснява Фабио Антиколи, отговорник в магазина за облекло Roberto Anticoli, марка, създадена от неговия брат. "Пропуснатите печалби тази
година са големи".

Центърът на Рим е облагодетелстван от постоянен приток на туристи, "само че тази година туристът е беден", със съжаление казва търговец, подпрял се на лакът зад тезгяха.

Летните разпродажби бяха "много лоши" в сравнение с миналата година, според сдружението на търговците Confesercenti, със спад на приходите от близо 20 % в историческия център, който може да стигне минус 30 %, та дори и минус 40% в крайните квартали.

На две крачки от площад "Свети Петър", на прашната витрина на магазин за детско облекло Cicogna, голи кукли манекени са изоставени зад една желязна решетка, която е спусната
окончателно.

Шикозната "Виа Кампо Марцио", която е зад парламента, също страда от отлива от магазините, които са станали част от историята на страната. Сладкарницата Conti и магазинът за луксозни обувки Nando er Cazolaio пуснаха кепенци.

Същият епилог и за намиращия се съвсем наблизо бутик за бельо, който от 1938 година се рекламираше с мотото: "Да помогнем на жените да решат малките си проблеми с облеклото".

Последна актуализация: 17:25 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още