Двата парка ще бъдат свързани с 48-км магистрала, както и високоскоростен влак, който ще пътува на интервал от 5 минути и ще транспортира по около 86 хил. пътници дневно.
Когато строителството на съоръженията приключи напълно, Сочи планира домакинства на други световни форуми, за да ги тества. Едно от бъдещите спортни събития е Гран при по фигурно пързаляне.
Бюджетът на Сочи за Олимпиадата е в размер на около 18 млрд. долара. Това включва 2 млрд. долара за организационния комитет, 8 млрд. щатски долара за изграждане на съоръженията и още 7,2 млрд. щатски долара за проекта за железопътната линия и магистралата, които ще бъдат осигурени от руските железници.
Голяма част от парите идват откорпоративни споснори и инвеститори, включително държавните Sberbank и Rosneft, както и холдингът на олигарха Владимир Потанин Interros.
Изненадващи са обаче високите разходи за изграждането на магистралата и скоростната железница. Руският Esquire дори се пошегува, че за тези пари магистралата може да бъде асфалтирана с хайвер от белуга с дебелина 1,1 см.
Говорителят на дирекцията по жп строителство в Сочи Анастасия Чернова обаче заяви, че транспортната инфраструктура е изключително сложен инженерен проект с множество тунели и мостове, като същевременно строителите спазват редица директиви за опазване на околната среда.
Руското правителство се страхува най-много от това олимпийският им отбор да изгуби игрите, след като във Ванкувър се класираха на 11-то място по златни медали и на 6-то в общото класиране по медали.
Заради лошото представяне на Русия на последните зимни Олимпийски игри Олимпийският комитет в страната подаде оставка.
На летните игри в Лондон в общото класиране по медали Русия приключи на 3-то място, а по златни медали е на 6-та позиция, след САЩ, Китай и Великобритания, което е най-лошото постижение на лятна олимпиада от разпадането на СССР насам.
Сегашният президент на Руския олимпийски комитет Александър Жуков очаква руските спортисти да се представят значително по-добре в Сочи през 2014 г. Той посочи, че подготовката е на по-високо ниво, защото зимните атлети вече могат да тренират на специални зимни олимпийски съоръжения, с които Русия досега не разполагаше.