Toyota Motor днес отчете най-голямата си тримесечна оперативна печалба от четири години и повиши глобалната си цел за продажбите през 2012 заради засиленото търсене на моделите Camry и Prius на ключови за компанията пазари, сред които са САЩ и Япония, съобщи CNBC.
Водещият производител на автомобили в света съобщи днес, че оперативната печалба в периода април-юни е била 353 млрд. йени (4,51 млрд. долара), което е значително над очакванията на анализаторите и рязко контрастира на резултатите на конкурента на компанията Honda.
Toyota съобщи, че очаква да продаде 9,76 милиона леки и лекотоварни автомобили в световен мащаб през 2012 г., включително от рандовете Daihatsu и Hino, което е с 2% над първоначалните прогнози на компанията.
“Това е един добър резултат, формиран благодарение на доброто търсене в Япония и възстановяването на пазара в САЩ", коментира Коджи Ендо, управляващ директор на Advanced Research в Япония.
"В допълнение към повишаването на прогнозите за продажбите компанията полага сериозни усилия за рационализиране на разходите", допълва анализаторът.
Автомобилният производител обаче запази прогнозата си за оперативната печалба за цялата финансова година на 1 трлн. йени заради икономическите рискове, породени от кризата в еврозоната.
Анализатори и инвеститори освен това изразяват безпокойство за конкурентоспособността на износа на автомобили от Япония заради скъпата йена на валутните пазари. Компанията произвежда около 40% от продукцията си в Страната на изгряващото слънце, докато конкурентите й Nissan и Honda – около 25% от произвежданите от тях автомобили.
“Искам да видя, че Toyota намалява зависимостта си от японския износ”, коментира Коичи Сугимото от BNP Paribas.