Германският производител на спортно облекло и обувки Adidas AG повиши прогнозата си за годишна печалба след силни резултати през второто тримесечие, като продажбите на компанията бяха подкрепени от спонсорството на Летните олимпийски игри в Лондон и Европейското първенство по футбол в Украйна и Полша, съобщи MarketWatch.
Компанията повиши прогнозата си за ръста на годишната печалба до 15-17% при досегашна между 12% и 17%.
Нетната печалба за второто тримесечие е достигнала 165 млн. евро, което е ръст от 18% на годишна база, надхвърляйки и очакванията на анализатори, анкетирани от Dow Jones Newswires, за средна нетна тримесечна печалба от 158 млн. евро.
Продажбите са нараснали с 15% спрямо второто тримесечие на 2011 г. до 3,52 млрд. евро, оправдавайки напълно предварителните прогнози на експертите.
Германската компания инвестира 100 млн. паунда в Летните олимпийски игри, включително в сделки със спортисти като спринтьорите Йохан Блейк и Тайсън Гей в опит да разшири глобалния си профил и да скъси разликата с пазарния лидер Nike Inc., чиито последни резултати бяха доста по-неблагоприятни
През юни американската компания обяви свиване на нетната печалба за четвъртото тримесечие на финансовата си година със 7,6%, останала и под очакванията на анализаторите заради по-малкия марж, по-високите разходи за маркетинг и забавящия се ръст в Китай.
Adidas бе и сред официалните спонсори на Европейското първенство по футбол, където с нейни екипи се подвизаваха 6 отбора, включително шампионите от Испания.
Обявените днес резултати предполагат, че инвестициите за подготовката на тези спортни събития са се изплатили.
През последните 12 месеца акциите на германската компания са прибавили 19% към стойността си, изпреварвайки европейския индекс на потребителските компании Euro Stoxx Consumer Goods, нараснал с около 7%.