Това ще се отрази болезнено на баланса, защото бизнесът в Северна и Южна Америка допринася с около три четвърти за общия оборот.
По-голям растеж, с 12%, обаче е отчетен в Азиатско-тихоокеанския регион с така важния китайски пазар.
Като цяло продажбите на обектите в целия свят са отчели ръст от 6% за тримесечието, малко по-малко от оценката на анализаторите.
Причина за това са преди всичко многото нови откривания. В момента Starbucks вече има 17 700 филиала – със 700 повече от преди година. И трябва да продължат да се увеличават – концернът потвърди плановете си за отваряне на цели 1200 нови обекта за текущата финансова година, повечето от които в САЩ.
Starbucks ще продължи да расте въпреки кризата, заяви още главният изпълнителен директор Шулц в четвъртък.
През третото фискално тримесечие продажбите са нараснали с 13% до 3,3 милиарда долара, печалбата се покачва с 19% до 333 млн. долара. За текущото тримесечие компанията понижава прогнозата си за печалба от 47 до 45 цента на акция. Анализаторите очакваха средно 48 цента.
В надеждата си за привличане на нови клиенти Шулц ще се опита да разшири продуктова гама значително и да превърне Starbucks във верига за търговията на дребно. През октомври под дъщерния бранд Tazo ще бъде открит първият чист магазин за чай, с 80 различни разновидности на висококачествени сладкарски изделия и сладкиши.
Шулц говори за "инициатива за здраве и уелнес". Към тази концепция принадлежи и новата верига "Evolution Fresh“, в която ще се продават прясно изцедени сокове.
В допълнение Starbucks пое през пролетта пекарната Bay Bread, която в своята кафе верига La Boulange освен кафе предлага и здравословни хлебчета и кроасани. От есента концернът ще предложи на пазара и собствени машини за кафе със система за капсули, предназначени за домакинствата, в опита си да повтори успеха на Nestle.