Часовниците на швейцарския лидер на пазара на часовници Swatch очевидно са търсени в кризата. Приходите и печалбата нарастват през първата половина на годината с двуцифрен процент, а базираната в Бил компания се цели в рекордни приходи от 8 млрд. франка за 2012 г.
През първото полугодие на 2012 г. брутните продажби са се увеличили с 14,4% до 3,85 млрд. франка, обяви Swatch във вторник. Печалбата е в размер на 724 млн. франка (601 млн. евро) – с една четвърт над печалбата година по-рано. По този начин Swatch надмина значително очакванията на анализаторите, които очакваха печалба от 674 млн. франка.
Ръстът на Swatch е преди всичко заради марките Glashütte, Omega, Breguet, Tissot, Certina и едноименните пластмасови часовници. Нарастване на продажбите има във всички важни региони и във всички ценови сегменти.
Прогнозите за втората половина на годината били многообещаващи. Все пак има и негативни фактори, като ситуацията с кризата в еврозоната и с валутните курсове, както и отчасти по-слабо търсене в горния ценови сегмент в някои райони на Китай.
Swatch произвежда само в Швейцария, но 95% от приходите си прави зад граница. Затова и силният франк натоварва резултатите, пише Ройтерс. През 2011 г. компанията отчете приходи от 7,11 млрд. франка.