След спад на печалбите през първата половина на годината производителят на спортни стоки Puma гледа скептично към фискалната година.
За цялата 2012 г. Puma намалява прогнозите си за продажби и печалба. Вместо ръст на продажбите във високия диапазон на едноцифрения процент, в момента компанията очаква увеличение в средата на едноцифрените числа, заяви днес компанията, цитирана от Ройтерс.
Благодарение на повтарящи се разходи нетната печалба на концерна ще бъде значително под спечелените през 2012 г. 230,1 млн. евро.
През първата половина на 2012 г. оперативната печалба (EBIT) ще падне с приблизително 11%, а нетните приходи - с около 13% под нивото им от предходната година. Това се дължи преди всичко на забавения бизнес в Европа. За да се постигне обрат, компанията ще намали допълнително разходите, а други процеси ще бъдат оптимизирани. Какво означава това в детайли, Puma ще поясни на 26-и юли при представянето на финансовите данни за полугодието.
Тези мерки се очаква да изискват еднократни разходи до около 100 млн. евро, които ще бъдат отчетени през втората половина на 2012 г. Следователно се очаква и резултатът за цялата 2012 г. да бъде намален, но според експерти компанията няма да се озове в червената зона. През 2011 г. Puma все още можеше да се похвали с печалба от 230,1 млн. евро.
Puma в момента така или иначе търси нова посока за развитието си. 33-годишният главен изпълнителен директор Франц Кох иска да засили спортното подразделение на концерна и да намали инвестициите във въведения от неговия предшественик Йохен Цайц бизнес с модни продукти за свободното време.
Експерти посочват, че преобразуването на дадена модна колекция може да отнеме поне една година, пише Financial Times. Ето защо дали това решение е било правилно или грешно, ще може да се разбере не по-рано от представянето на резултатите за цялата година. Френският концерн за луксозни стоки PPR държи мажоритарен дял в Puma.